Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، در سال ۲۰۱۸ میلادی از یک خودروی برقی کوچک به نام iEV X رونمایی شد که از حالت تک سرنشین به ۲ سرنشین منتقل می‌شد. اکنون مدل ارتقا یافته ای به نام iEV Z جایگزین آن شده است.

شرکت دانمارکی iEV Motors این وسیله نقلیه برقی را ساخته است. عرض، ارتفاع و طول خودروی مذکور در حالت تک سرنشین به ترتیب ۷۸،۱۴۵ و ۱۹۸ سانتیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزن کل وسیله نقلیه نیز ۲۲۰ کیلوگرم است.

در صورتیکه راننده بخواهد یک سرنشین دیگر را سوار کند، طول خودرو به طور رباتیکی به ۲۳۵ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

به این ترتیب صندلی تاشو ثانویه ای که در خودرو تعبیه شده پشت سر راننده باز می‌شود. طول وسیله نقلیه برای حمل بار و مسافر به ۲۷۵ سانتیمتر افزایش می‌یابد. شرکت سازنده ادعا می‌کند افزایش طول خودرو فقط در چند ثانیه انجام می‌شود.

خودروی مذکور موتور برقی یک کیلوواتی و باتری لیتیومی ۳.۳ کیلووات بر ساعتی دارد و حداکثر سرعت آن به ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

باتری خودرو پس از ۳ ساعت شارژ می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. روی سقف آن پنل‌های خورشیدی نصب شده اند که برق تولید می‌کنند.

خودروی مذکور با توجه به قوانین محلی هر منطقه می‌تواند در خطوط دوچرخه سواری نیز حرکت کند.

یکی از ارتقاهای این مدل نسبت به نسخه پیشین باز طراحی شاسی‌های فولاد کربنی و بدنه فیبرکربن-آلومینیومی آن است.

علاوه بر آن محل حمل بار در جلوی وسیله نقلیه و پنجره‌ های برقی نیز نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته اند. سیستم رباتیک شارژ خودرو نیز بهبود یافته است.

 

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودروی برقی پنجره های برقی وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه

گریت‌وال موتور مدل ۲۰۲۴ Ora ۳ خود را با نام تجاری Ora در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ عرضه کرد که در پنج تریم مختلف موجود است. ظاهر جذاب و فانتزی این خودرو بسیار شبیه به گربه طراحی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، Ora ۳، ۲۰۲۴ به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، طراحی داخلی و خارجی مدل قدیمی را ادامه می‌دهد، دو رنگ خارجی جدید برای این مدل اضافه شده و چندین پیکربندی خودرو بهینه شده است. کل سری مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های سیاه شده و عملکرد شارژ V ۲ L عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کابین خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. یک فرمان دو پره، صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک پنل شارژ بی‌سیم نیز در کنسول مرکزی وجود دارد.

تریم پریمیوم به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما ارائه می‌شود، در حالی که تریم لوکس به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های کمک رانندگی پیشرفته L ۲ ارائه می‌شود.

قدرت تولیدی از یک موتور برقی در محور جلو تامین می‌شود که حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. دو محدوده برد برای این خودرو ارائه می‌شود: ۴۰۱ کیلومتر و ۵۰۱ کیلومتر. مشخصات باتری در حال حاضر به طور رسمی فاش نشده است.

Ora ۳ تاکنون وارد بازار‌های آلمان، بریتانیا، سوئد، تایلند، استرالیا، برزیل و مکزیک شده و فروش تجمعی آن از ۲۲۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. در آینده نزدیک، گریت وال موتور قصد دارد تا Ora ۳ را به ۹۲ کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین، شمال آفریقا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اوراسیا و منطقه آسه‌آن معرفی کند. بازه قیمتی Ora ۳ از حدود ۱۴۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۸۷۰۰ دلار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD