Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: با بومی سازی محصولات دارویی و تجهیزاتی، تحریم هیچ نقشی در دسترسی و رفع نیاز مردم نخواهد داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم, بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه که همزمان با ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در سالن تربیت بدنی دانشگاه برپا شده است، با اشاره به پیشرفت‌های حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب و تاکید بر لزوم معرفی این دستاوردها به مردم، عنوان کرد: در این نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان داخل در زمینه های دندانپزشکی، دارویی، تجهیزاتی، علوم سلولی و مولکولی به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در وزارت بهداشت، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین و رونمایی شده که یکی از ارکان مهم آن توجه به دستاوردهای پژوهشی است. البته در بیش از 700 مرکز تحقیقاتی که در حوزه سلامت فعالیت دارند، تولیدات به چاپ مقاله خلاصه می شود که به طور قطع هدف نباید انتشار مقاله باشد. شرکت های دانش بنیان باید محصول محور حرکت کنند و نیازهای جامعه را تامین و احصا کنند.

عین اللهی درباره تاثیرات خودکفایی در زمینه تولید محصولات سلامت محور، تصریح کرد: با بومی سازی محصولات دارویی و تجهیزاتی، تحریم هیچ نقشی در دسترسی و رفع نیاز مردم نخواهد داشت.

به گفته وزیر بهداشت، شرکت های دانش بنیانی که زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی مشغول تحقیق و تولید هستند، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

وی بر ضرورت حمایت از صنایع به ویژه صنایع دارویی تاکید کرد و افزود: با افزایش تولیدات دارویی، علاوه بر رفع نیازهای جامعه، صادرات دارو به کشورهای همسایه نیز گسترش می‌یابد. امروزه 97 درصد داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می شود و تنها 3 درصد وارداتی است که این میزان باید ارتقا پیدا کند.

عین اللهی دستگاه های شبیه ساز متعددی که در این نمایشگاه معرفی شد را از جمله دستاوردهای مهم حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های شبیه ساز آموزشی با کمک روش‌ها و تکنولوژی های پیشرفته در سیستم آموزشی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در دنیا نیز مورد توجه است. بهره گیری از تلفن همراه در حوزه آموزش نیز از دیگر روش های آموزشی شاخص در حوزه پزشکی است که در این نمایشگاه معرفی شده است.

وزیر بهداشت، نمایشگاه فناورانه را نمونه ای از ابتکار و خلاقیت نسل جوان دانست و ادامه داد: بهره گیری از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها نیز ظرفیت عظیمی در حوزه پزشکی ایجاد می‌کند و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به این حوزه توجه ویژه شده است.

تأمین داروهای موردنیاز بیماران SMA برای سال آینده/ خرید 30 میلیون دوز واکسن کرونا از تولیدکنندگان داخلیمبتلایان اومیکرون می‌توانند تا 10 روز ناقل ویروس کرونا باشند!آمار کرونا در ایران| فوت 148 نفر در شبانه‌روز گذشته

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو بهداشت و درمان وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی