Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:00:14 GMT

آغاز عملیات گمانه‌زنی در بندر تاریخی نجیرم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۸۷۲۲

آغاز عملیات گمانه‌زنی در بندر تاریخی نجیرم

ایسنا/بوشهر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از آغاز عملیات گمانه‌زنی در بندر تاریخی نجیرم خبر داد.

محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: فاز اول گمانه‌زنی بندر تاریخی نجیرم شهرستان دیر، به سرپرستی حسین توفیقان استادیار باستانشناسی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: فاز اول این عملیات تعیین عرصه و حریم این محوطه تاریخی بوده که دور تا دور محوطه گمانه‌زنی می‌شود و نقشه خروجی خواهد داشت همچنین در فاز دوم با اتمام تعیین عرصه و حریم، در داخل محوطه کار لایه نگاری انجام خواهد شد که با این عملیات، تمامی لایه‌های تاریخی اعم از زندگی مردمی و تجاری که در بندر فعال بوده معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به نام بندر نجیرم در منابع تاریخی بیان کرد: در آینده با آغاز عملیات اجرایی فاز سوم در این محوطه مساجد، بناها و تمامی آثار مدفون در زیر خاک یکی یکی حفاری شده و بیرون خواهد آمد تا کار پاک‌سازی و سامان‌دهی آنها انجام شود.

ارسطوزاده تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما در راستای حفظ آثار تاریخی، معرفی آن به مردم بوده که برنامه نهایی ما در فاز چهارم ایجاد سایت موزه بوده که با آماده سازی مجموعه، فضا را برای بازدید علاقه‌مندان فراهم خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: مواریث‌فرهنگی مربوط به فرد فرد مردم بوده و از تمام کسانی که در حفظ این بندر تاریخی ما را همراهی می‌کنند تشکر می‌کنیم و امیدواریم همچون گذشته با حساسیت تمام حفاظت از چنین آثار ارزشمندی را مهم بدانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی استانی فرهنگی و هنری بندر تاریخی گمانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت چندوجهی بین جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

گفتنی است، هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش