Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:28:40 GMT

احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان خوسف ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۸۷۴۱

احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان خوسف ضروری است

محمدعلی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در خوسف، این شهرستان به عنوان منطقه صنعتی استان خراسان جنوبی مطرح می‌شود و تامین زیرساخت‌ها متناسب با این وضعیت لازم است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کمتر توسعه‌یافته گفت: برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها برنامه‌ها و اقدامات خوبی در دست پیگیری بوده و این اقدامات زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری بیش از پیش در منطقه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوسف تامین برق مورد نیاز صنایع و معادن را یکی از این برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: خط و پست انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت موجود در مرکز شهرستان جوابگوی توسعه کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و واحدهایی نیست که در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف مستقر می‌شوند لذا تامین برق مورد نیاز شهرک صنعتی و معادن شهرستان را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای احداث پست ۴۰۰ کیلوولت مرکز شهرستان، پست برق ۱۳۲ کیلوولت برای شهرک صنعتی شهید رحمانی و بخش جلگه ماژان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کوتاه‌مدت شهرستان خوسف و کمک به جذب سرمایه‌گذاران در استان است که جلسات تخصصی موضوع نیز با حضور دستگاه‌های ذیربط و مشاور تهیه سند توسعه شهرستان برگزار شده است.

آخوندی اظهار داشت: در طرح آمایش منطقه‌ای شهرستان نیز به آغاز سریعتر این پروژه تاکید شده و در این راستا حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه عاملی برای تشویق سرمایه‌گذاران جدید بوده است.

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت خارجی و داخلی به شرط تامین برق و انتقال پساب فاضلاب بیرجند به شهرک صنعتی خوسف، آماده سرمایه‌گذاری هستند اما تقاضاهای جدید به دلیل نبود همه زیرساخت‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی محتاطانه پاسخ داده می‌شود.

فرماندار خوسف از پیگیری انتقال خط پساب فاضلاب بیرجند به خوسف نیز خبر داد و گفت: کارخانه‌های چدن، کک، فولاد و واحدهای در دست احداث همچون کاشی و سرامیک، کنسانتره آهن و هیدروکربن در شهرک صنعتی همچنین واحدهای فرآوری معدن نیاز به تامین آب پایدار دارند و با توجه به کمبود منابع آبی زیرزمینی و لزوم استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهر بیرجند، انتقال این پساب به واحدهای صنعتی می تواند بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی ادامه داد: میزان اعتبار پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شده شهرستان خوسف در دهه فجر امسال طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده و حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال معادل یک سوم سرمایه‌گذاری پروژه‌های دهه فجر کل استان خراسان جنوبی در شهرستان خوسف رقم خورده است که این موضوع نشان از وجود ظرفیت‌های متعدد و زمینه جذب و هدایت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه دارد.

آخوندی گفت: با توجه به سهم اندک اعتبارات دولتی یکی از موضوعات اساسی در استان و شهرستان توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با نگاه استفاده از ظرفیت‌های منطقه است از این رو ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه خوسف به دلیل نزدیکی با بیرجند می‌تواند به عنوان یک شهرستان مکمل و پدافند غیرعامل برای مرکز استان مطرح باشد، پهناوری آن به عنوان سومین شهرستان وسیع استان زمینه را برای استقرار صنایع بزرگ مهیا کرده است.

فرماندار خوسف گفت: اجرای جاده خوسف به نایبند از مسیر آبگرم لوت نیز ضمن ایجاد زمینه توسعه گردشگری سلامت در آبگرم لوت، مسیر دسترسی مرکز استان و مرز ماهیرود به کرمان و بنادر مهم جنوب کشور در محور بیرجند، آبگرم، نایبند، بهاباد، یزد را حدود ۱۰۰  کیلومتر  کوتاه‌تر می‌کند که به نحو موثری میزان استهلاک وسایل نقلیه و کاهش تصادفات را درپی دارد.

وی بیان کرد: اعتبار برای آسفالت باقیمانده مسیر خوسف تا آبگرم لوت به عنوان اولویت اول ضروری و در دست پیگیری است.

آخوندی افزود: با توجه به موقعیت خاص شهرستان و زاویه مناسب تابش نور خورشید زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی فراهم است و بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور به ظرفیت ۱۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری خارجی در خوسف به بهره‌برداری رسیده و سومین نیروگاه از نظر ظرفیت در استان نیز همزمان با دهه فجر با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار داشت: پنج معدن طلایی خوسف این شهرستان را به عنوان قطب معادن طلایی شرق کشور مطرح کرده و در راستای تکمیل چرخه تولید این ماده معدنی نیازمند ایجاد شهرک تخصصی طلاسازی است که با توجه به تاکیدات استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان این طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها خوسف انرژی برق توسعه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوسف انرژی برق توسعه اقتصادی خوسف انرژی برق توسعه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری سرمایه گذاران سرمایه گذاری خراسان جنوبی شهرستان خوسف زیرساخت ها شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی بهمدی صبح چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: ماموران گشت کلانتری ۱۲ ماژانشهرستان خوسف هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محور روستایی این شهرستان، یک راس بره آهو کوچک که از مادرش جدا شده و در حاشیه جاده سرگردان بود را مشاهده کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوسف گفت: ماموران بلافاصله به منظور در امان ماندن از شر حیوانات و تلف شدن بره اهو نسبت به نجات آن اقدام کرده و به مقر انتظامی دلالت دادند

سرهنگ بهمدی افزود: ماموران کلانتری که ناجی این بره آهو بودند به منظور نگهداری و رها سازی در دامان طبیعت به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان تحویل دادند

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس ناجی این بره اهو شدند و ضمن تاکید بر حفظ منابع زیستی و حیات وحش؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به محض مشاهده این چنین مواردی، مراتب را به سازمان های مرتبط گزارش دهند.

کد خبر 6093737

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • پست برق ۱۳۲ ‌کیلوولت‌ شاهد بهبهان برق‌دار شد