Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص ورود سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس، گفت: در تمام کشورها باشگاه‌های فوتبال یک باشگاه سودده هستند چون کپی رایت وجود دارد و از طرق مختلف مثل حق پخش فوتبال یا فروش پیراهن باشگاه مربوطه درآمدزایی می‌کنند. باشگاه‌های فوتبال در ایران وابسته به هلدینگ‌ها یا دولت هستند و عملا خرج‌شان را دولت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی تقریبا هیچ گونه درآمدی از محل بلیت فروشی یا حق پخش ندارند.

وی عنوان کرد: برای همین عملا این دو باشگاه سودده نیستند و اگر کسی اقدام به خرید آن می‌کند، به دلیل تعصب هواداری است. چون این باشگاه‌ها نمی‌توانند به این زودی سودی به سهامداران‌شان بدهند. در مورد ارزش‌گذاری هم هنوز فایل آن منتشر نشده و نمی‌دانیم بر چه مبنایی انجام شده است. توجه داشته باشید که این باشگاه‌ها دارایی خاصی هم ندارند. برای همین احتمالا عمده ارزش‌گذاری آنها بر اساس برند باشگاهی‌شان صورت گرفته است. هنوز هم برایمان شفاف نیست.

صمدی عنوان کرد: اما ورود آنها به بورس اتفاق خوبی است. قبول دارم سودده نیستند اما در نهایت ورود آنها به بازار سرمایه و شفاف شدن صورت‌های مالی‌شان اتفاق خوبی است. جنس هوادار با سهامدار متفاوت است. هوادار تعلق دلی دارد اما سهامدار مالک است. البته فکر می‌کنم این مساله می‌تواند بهانه ای برای صلاح ساختار باشگاه‌ها و حرکت آنها به سمت درآمدزایی شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر کسی سهام این دو باشگاه را می‌خرد نباید انتظار سود داشته باشد. مگر اینکه برخی رویه‌ها مثل حق پخش و درآمد بلیت حل شود که به این سادگی نخواهد بود. به نظر می‌رسد که قرار است افزایش سرمایه از طریق سبد سهام انجام شود. یعنی پولی که از سمت سهامداران می‌آید، وارد سبد شرکتی شود.

وی تاکید کرد: ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه اتفاق مثبتی است. در واقع به واسطه هوادارانی که دارد، می‌تواند فضای بازار سرمایه را تغییر دهد و صنعت جدیدی در بازار سرمایه خواهد بود. البته این مساله اتفاق خوبی برای خود فوتبال خواهد بود چون زور سهامدار خرد فشاری برای برخی مسائل وارد می‌کند.

صمدی گفت: هر دو باشگاه برای ورود به بازار باید یک مدل درآمدی داشته باشند که هنوز مشخص نیست. البته این مساله در مورد استارتاپ‌ها هم صادق است. مثلا تپسی که وارد بورس شد، درآمد پایینی دارد و ارزش‌گذاری آن بر اساس برند این استارتاپ صورت گرفت. البته به نظرم وضعیت دو باشگاه فوتبال از این استارتاپ به مراتب بدتر است چون درآمد کمتری دارد.

سپیده اشرفی کد خبر: 1129686 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرسپولیس تهران بازار سرمایه دو باشگاه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند