Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۵ بانک بزرگ اروپا در سال گذشته میلادی روی‌هم رفته ۵۵ میلیارد دلار برای توسعه تولید نفت و گاز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حالیکه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد توقف سرمایه‌گذاری در این بخش هشدار داده بود. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، علی‌رغم هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درمورد سرمایه‌گذاری‌های جدید در سوخت‌های فسیلی جهت کند کردن روند گرمایش زمین، بانک‌های اروپا میلیاردها دلار منابع مالی به توسعه تولید نفت و گاز اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

25 بانک بزرگ اروپا در سال گذشته میلادی روی‌هم رفته 55 میلیارد دلار سرمایه در اختیار شرکت‌های انرژی برای توسعه تولید نفت و گاز قرار داده‌اند.
گرچه این رقم از 106 میلیارد سرمایه‌گذاری در 2020 و 83 میلیارد سرمایه‌گذاری در 2019 کمتر است، اما بالاتر از 49 میلیارد و 50 میلیارد دلار سرمایه‌ایست که به ترتیب در 2018 و 2017 به اینکار اختصاص داده‌شده بود.

تأکید پوتین بر کنار گذاشتن استفاده از نفت و گاز در روسیهاکتشافات جهانی نفت و گاز در سال 2021 به پایین‌ترین رقم در 75 سال گذشته رسید

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود در ماه مه اعلام کرده بود هیچ سرمایه‌گذاری در میادین جدید نفت و گاز نباید انجام شود تا بتوان 50 درصد شانس برای توقف روند گرمایش زمین روی همان 1.5 درجه سانتی‌گراد بالاتر از متوسط قبل‌از دوران صنعتی داشت.

این سرمایه‌گذاری‌ها در شرایطی انجام‌شده که 24 بانک متعهد شده بودند سرمایه‌های خود را به سمت تولید صفر کربن پیش ببرند. اما حالا بزرگ‌ترین بانک‌ها مثل اچ‌اس بی‌سی، بارکلیز و پاریباس در بین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این بخش در 2021 بوده‌اند.

سخنگوی بانک بارکلیز اعلام کرد این بانک قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های خود را در جهت قرارداد اقلیمی 2015 پیش ببرد و تا 2025، 15 درصد از سرمایه‌گذاری در این بخش آلاینده از انرژی را کاهش دهد.

انتهای پیام/29

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری تولید نفت و گاز میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید