Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@00:08:32 GMT

روایت رزیتا غفاری از سانسور‌های بیش از حد صداوسیما

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۱۰۴

روایت رزیتا غفاری از سانسور‌های بیش از حد صداوسیما

آفتاب‌‌نیوز :

رزیتا غفاری درباره علت ضعف سریال های تلویزیونی در سال های اخیر گفت: شبکه های خصوصی و ‌نمایش خانگی از تولیدات صداوسیما پیشی گرفتند؛ چرا این اتفاق افتاده؟ من فکر می کنم به خاطر ممیزی های بیش از حد صداوسیماست.

غفاری افزود: از همان ابتدا از تصویب فیلم نامه تا تعیین کارگردان و تهیه کننده، همه این ها دست به دست هم می دهد تا اینکه ما نتوانیم تولیداتی داشته باشیم که بتواند با تولیدات شبکه خانگی رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر در پاسخ به این سوال که افزایش بودجه سازمان در سال آینده می تواند راهی برای ارتقاء کیفیت باشد؟ گفت: ان شاءالله که همینطور باشد. اگر این بودجه در راه درست استفاده شود، می توانیم شاهد تولیدات بهتری از صداوسیما باشیم‌.

غفاری که چند ماه قبل در سریال «فرشتگان بی بال» با موضوع کرونا بازی داشت، درباره بازی در این مجموعه توضیح داد: سریال، در اوج کرونا و در ابتدای همه گیری ساخته شد و ما با همان حس و حال جلوی دوربین می رفتیم و فضا خیلی برایمان متفاوت بود. اینکه کار خوبی شد یا نه را نمی دانم اما من تمام انرژی ام را برای آن گذاشتم‌.

او در پاسخ به اینکه چرا تلویزیون در این مدت درباره کرونا سریال های بیشتری تولید نکرده است، گفت: تولیدات کلا پایین است. نویسنده نداریم یا نویسنده ها حمایت نمی شوند که بتوانند به موضوعات مختلفی از جمله کرونا بپردازند.

غفاری به حرفهایش اضافه کرد: امیدوارم این بیماری زودتر ریشه کن شود ولی زمان زیادی هم برای نویسنده ها نبوده که بتوانند به این موضوع بپردازند و از طرفی فضای کار هم به آنها داده نمی شود تا بخواهند دست به قلم شوند. نویسنده ها به خوبی حمایت نمی شوند و از آنها سفارشی درخواست نمی شود. شاید به مرور زمان اوضاع بهتر شود.

این بازیگر در پایان در پاسخ به اینکه چه درسی از کرونا گرفته است؟ گفت: در این دوران افسوس می خوریم. برمی گردیم به گذشته، زمان هایی که همه کنار هم بودیم، بدون ماسک و بدون اینکه بخواهیم فاصله ای را رعایت کنیم. مهمترین درسش این بود که بیشتر به تنهایی آدم ها پی‌ بریدم. همه احساس تنهایی داشتند. کرونا متاسفانه تمام دنیا را گرفته و این احساس میان تمام‌ مردم دنیا مشترک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رزیتا غفاری سانسور صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پایه‌های رژیم صهیونیستی در حال سست شدن است/روشنفکران دنیا تحمل جنایات اسرائیل را ندارند
  • ببینید | سکانس جنجالی سانسور شده در پایتخت ۵
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند