Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:46:14 GMT

دشواری‌های یک هدایت موتوری در «والفجر۸»

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۱۴۳

دشواری‌های یک هدایت موتوری در «والفجر۸»

با موتورسیکلت چراغ خاموش از جاده پل نو به طرف خرمشهر و محدوده کارخانه صابون سازی حرکت کردم و وقتی به محل استقرار اتوبوس ها رسیدم، با مسئول آنها صحبت کردم و گفتم: «با چراغ خاموش پشت موتورسیکلت من حرکت کنید.»

به گزارش ایسنا، صفرعلی جعفرپور از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس درباره عملیات «والفجر ۸» روایت می‌کند: با توجه به اینکه مقررشده بود برای انحراف دشمن بعثی و سرگرم کردن آنها در شب قبل اجرای عملیات والفجر۸؛ عملیات ایذایی در جزیره «ام الرصاص» توسط لشکر۱۰ سیدالشهدا( ع) انجام بشود، در روزهای قبل از عملیات که اینجانب در واحد اطلاعات عملیات لشکر حضور داشتم؛ چگونگی تغییرات جزر و مد آب رودخانه اروند توسط نیروهای اطلاعات عملیات با برقرار کردن پست دونفره در کنار رودخانه اروند و قلعه متروکه «شیخ خزعل» نسبت به متراژ جزر و مد با گذاشتن شاخص چوبی در کنار رودخانه انجام می شد و مسیر رفت و برگشت از خرمشهر تا محل عملیات که کنار رودخانه اروند و روبروی جزیره ام الرصاص هم بود در هنگام شب چندین بار با خودرو و موتور سیکلت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر همان شب عملیات؛ در واحد اطلاعات عملیات، توسط شهید کیانپور مقرر شد که اینجانب با تحویل گرفتن موتور هوندا ۱۲۵ مأموریت پیک سنگر فرماندهی را انجام دهم. من با موتورسیکلت چراغ خاموش از کارخانه صابون سازی خرمشهر (که محل استقرار واحد اطلاعات عملیات لشکر بود) به طرف محل سنگر فرماندهی در حوالی جاده «پل نو» حرکت کرده و در زمان عملیات در سنگر فرماندهی مستقر شدم.

ساعاتی بعد از عملیات، فرمانده مقتدر؛ سردار عزیز حاج علی فضلی که مدام فرماندهان یگانها را پشت بیسیم خطاب قرار می داد، فرمود: «پیک سنگر فرماندهی برای آوردن اتوبوسها به خرمشهر برود.» من هم سریع با موتورسیکلت چراغ خاموش از جاده پل نو به طرف خرمشهر و محدوده کارخانه صابون سازی حرکت کردم و وقتی به محل استقرار اتوبوس ها رسیدم، با مسئول آنها صحبت کردم و گفتم: «با چراغ خاموش پشت موتورسیکلت من حرکت کنید.»

پس از حرکت از نزدیکی کارخانه صابون‌سازی و عبور از خرمشهر؛ خودروها را در جاده پل نو تا نزدیکی سنگر فرماندهی لشکر هدایت کردم و اتوبوس ها منتظر آمدن نیروها جهت انتقال به عقبه شدند. همینطور که در حال حرکت به طرف محل سنگر فرماندهی بودم، تاریکی هوا و چراغ خاموش موتور باعث شد که یکدفعه با موتورسیکلت داخل یکی از گودال‌های بزرگ پر از آب و تنه‌های قطع شده درخت خرما سقوط کنم. از دیگر برادران اطلاعات عملیات کمک خواستم و موتورسیکلت را به محل سنگر فرماندهی منتقل کردم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمليات والفجر 8 نیروهای اطلاعات و عملیات کارخانه صابون سازی اطلاعات عملیات سنگر فرماندهی چراغ خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب