Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به درخواست مخاطبان این خبرگزاری با عنوان «تمام خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی با بیمه انجام شود»  اظهار داشت: با توجه به تصویب نامه شماره ۹۸۲۲۴/ت  ۵۸۱۳۹ه مورخ ۱۳۹۹/۹/۱ و اصلاحیه های بعدی در حال حاضر ۲۶۷ خدمت دندانپزشکی دارای تعرفه است.

وی افزود: عدم تخصیص ارز دولتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی از مهر ماه ۱۳۹۸ موجب افزایش چند برابری قیمت مواد و کالاهای دندانپزشکی شده است که این مسئله فشار سنگینی را بر مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی وارد می‌کند؛ در نتیجه شاهد افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر صرفا ۱۴ خدمت پایه دندانپزشکی توسط سازمان های بیمه گر پایه تحت پوشش قرار دارد.

کریمی تصریح کرد: علیرغم تاکید و الزام مصوبه فوق الذکر هیات وزیران عدم تامین پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی و باتوجه به ارسال پیشنهاد بسته بیمه پایه خدمات دندانپزشکی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اقدام موثری در این خصوص از سوی سازمان های بیمه گر پایه صورت نگرفته است. بنابراین عدم پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی علیرغم مصوبه هئیت وزیران دیگر عوامل بروز این مشکلات است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عدم بازدارندگی قوانین موجود در حوزه برخورد با متخلفین که عملا باعث شده افراد فاقد صلاحیت و غیردندانپزشکی که به صورت زیر زمینی و غیر رسمی فعالیت دارند با ارائه خدمات بی کیفیت سبب آسیب رساندن به مراجعان و مردم شوند. لازم بذکر است که از زمان تصویب قوانین و آیین نامه های فعلی بیش از سه دهه می گذرد و نیازمند به روزرسانی از سوی مجلس و هیات وزیران دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: خدمات دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

مدارک مورد پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان باید بر اساس آن در آزمون ثبت نام کنند.

عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقا منطبق با رشته های قید شده به عنوان مدارک تحصیلی مورد پذیرش باشد.

براساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه و یا گواهینامه تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی در رشته هایی که دکتری عمومی پزشکی جزو مدارک مورد پذیرش است، مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند.

همچنین دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

مدارک مورد پذیرش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091965

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد