Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب هم گذشته و به همین بهانه دیدیم که یک بار دیگر شعارهای انقلاب، مطالبات انقلابیون، حال روز این روزهای کشور و مردم و فاصله آنچه می‌خواستند و فکر می‌کردند با این که حالا هست، در مرکز توجه‌ها قرار گرفت. سیاسیون و نظاران هم کم سخن نگفتند. برخی از تحقق خواسته‌های اصلی مثل استقلال گفته، برخی به عدم رعایت دقیق «نه شرقی، نه غربی» نقد کردند و برخی هم مدعی شدند که مطالبه انقلابیون اساسا اقتصادی و حول محور نان و مسکن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نبوده است! 

اغلب سیاسیون اما سعی کردند که در نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه تحلیل کنند. مثلا جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگویی در این باره گفت: «اگر بگوییم شعارها و آرمان‌های انقلاب به‌طور تام و تمام و 100 درصدی محقق شده، خلاف گفته‌ایم؛ چراکه متاسفانه اینطور نیست.» 

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به برخی اصول قانون اساسی ازجمله اصول سوم، نهم، دوازدهم، پانزدهم و ... گفت: «بسیاری از اصول قانون اساسی عملاً فراموش شده و با شرایطی که اجرای این اصول رقم خواهد زد، فاصله بسیاری داریم.» 

او درعین‌حال به «آزادی» به‌عنوان یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت «ردصلاحیت کاندیداهای انتخابات، محدودیت‌هایی که در مسیر فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و همچنین اندیشمندان و دگراندیشان ایجاد می‌شود و سختگیری در مواجهه با نشریات و مطبوعات همگی نشان از آن دارد که به لحاظ تحقق شعار آزادی وضعیتی نامساعد داریم.» او همچنین با تاکید بر استقلال‌طلبی به‌عنوان یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی می‌گوید: «ما امروز فاصله بسیاری با شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» داریم.» 

بیشتر بخوانید:

فعال اصلاح طلب :مخالفت با آمریکا به بهای خدشه دار شدن قسمت «نه شرقی» شعار انقلاب ؟

انتقاد گنجی از طعنه زیباکلام به کمرنگ شدن شعار «نه شرقی ، نه غربی»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که «آزادی زندانیان سیاسی، تحقق عدالت و اجرای بی‌تنازل خواسته‌ای منطقی است که چندان به آن توجه نمی‌شود»، گفت: «متاسفانه باید اعتراف کنیم که امروز پس از 43 سال، شاهد تضعیف بعد جمهوریت نظام هستیم و این مسئله را در حوزه‌های گوناگون ازجمله در بحث اقوام و مذاهب و تناقض‌ها و دوگانگی‌هایی که در این حوزه می‌بینیم، قابل رویت است.» 

جلالی‌زاده همچنین: «درمجموع باید بگوییم که بسیاری از مسائلی که در زمان انقلاب، مطالبه مردم بود، امروز همچنان مغفول مانده و مطالبه مردم است. بنابراین باید بگوییم که درمجموع چندان در مسیر تحقق شعارهای انقلاب موفق نبوده‌ایم.»

21217

کد خبر 1602878

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان انقلاب اسلامی ایران نه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است