Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صفایی‌فرد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز از  از جان باختن 821 نفر در حوادث رانندگی در 10 ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد:  این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۶۵۷ نفر بود ۲۵ درصد افزایش داشته است با این توضیح که ۱۳ نفر از این آمار درخارج از استان فوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر آن در همین مدت ۲۵ نفردرحوادث غیرترافیکی و ۱۷ نفرنیزبه فاصله بیش از یکماه از تاریخ تصادف جان باخته اند.

صفایی‌فرد گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۶۵۳ نفر مرد و ۱۶۸ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۵ و ۹۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۵۴۸ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۱۸۷ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۳ نفر در جاده های خارج از استان و۳۱ نفر نامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۱۷ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در دی ماه امسال ۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمارهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد افزایش داشته است که ۵۱ نفر از آنان مرد و ۱۳ نفر زن بوده است.

صفایی‌فرد افزود: در ۱۰ ماهه امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۳ هزار و ۵۹۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۵ نفر مرد و ۳ هزار و ۵۰۵ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۲هزار و ۱۲۲ نفر گزارش شده بود حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در دی ماه امسال نیز یک هزار و ۱۰۱ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که ۸۷۷ نفر بوده حدود ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۹ در استان ۷۵۷ نفر بود که از این تعداد ۱۱۶ نفر زن و ۶۴۱ نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز درسال ۹۹ بالغ بر ۱۴ هزارو ۲۵ نفر گزارش شده است که ۳ هزار و ۴۲۹ نفر از آنان زن و۱۰ هزارو ۵۹۶ نفر مرد می باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی تصادف حوادث رانندگی ترافیک افزایش 25 درصدی جان باختگان تصادفات حوادث رانندگی مقایسه با مدت پزشکی قانونی درصد افزایش سال گذشته نفر مرد نفر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی