Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات آون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه علاقه‌مندان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ می‌توانند آثار خود را به شماره واتس‌آپ ۰۹۱۸۳۵۶۰۵۶۹ ارسال کنند، افزود: آثار در قالب ورد و پی دی اف و یک تا دو اثر ارسال شود که کمتر از یک هزار و ۵۰۰ و بیشتر از آن نباشد؛ موضوع مسابقه آزاد و بدون محدویت سنی است و اختتامیه آن هم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میثم رجبی» گفت: «جایزه داستان نویسی بلوط» با شعار «بنویسم تا زنده بمانیم» تلاشی است برای ارج نهادن به فرهنگ و ادبیات استان کرمانشاه، خصوصاً شهرستان اسلام آبادغرب که در حوزه ادبیات کُردی بعد از انقلاب نقش آغازگر را در غرب استان داشته است. در زمینه ادبیات فارسی نیز قلم های خوبی در این شهرستان رشد یافته و فعالیت دارند که انتشار کتب، مقالات و حضور آنها در مسابقات متعدد نشان از جریان پویا و فعال ادبی در این شهرستان دارد.

دبیر انجمن ادبی فراروایت با اشاره به اینکه بیشتر نویسندگان استان کرمانشاه از شهرستان اسلام آباد غرب هستند و همین شهرستان را به قطب نویسندگان در استان تبدیل کرده است که وجود چنین بستری نیاز به فضایی برای رقابت و پویایی بیش از پیش دارد، اضافه کرد: انتخاب عنوان جایزه داستان نویسی بلوط و پیشنهاد آن به اداره فرهنگ ارشاد استان به چند سال پیش بر می گردد و این عنوان تلاشی است در راستای انتخاب شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان «پایتخت جنگل‌های بلوط ایران» که در کتاب «اطلس گیتاشناسی استانهای ایران» آمده است.

رجبی گفت: شهرستان برای ارزش و کرامت چنین جایگاهی باید زمینه های فرهنگی را ایجاد می نمود و جایزه داستان نویسی بلوط نیز یکی از این تلاش های انجام گرفته است؛ مورد دیگر که نیاز به چنین جایزه ای را در سطح استان اقتضا می نمود، انتخاب اسلام آباد غرب در جمع بیست شهر «نامزد پایتخت کتاب ایران» است که سطح توقع شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر را نسبت به این شهرستان بالا برده که خواستار میزبانی چنین رویدادهای فرهنگی در شهرستان باشند.

مدیر انتشارات آون اظهار داشت: جایزه داستان نویسی بلوط با همکاری و همتی که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اسلام آبادغرب با انتشارات آون داشت، امسال توانست در تقویم رسمی استان ثبت گردد که با دو زبان فارسی و کُردی برگزار می شود و امید است که در سالهای آینده بعنوان «جایزه ملی داستان نویسی بلوط» برگزار گردد که شهرستان اسلام آباد غرب پتانسیل این را دارا می باشد و این مهم با پشتوانه غنی اهالی فرهنگ این دیار تحقق پذیر است.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها جوایز ادبی ادبیات داستانی اسلام آباد غرب کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی ادبیات داستانی اسلام آباد غرب جوایز ادبی ادبیات داستانی اسلام آباد غرب کرمانشاه شهرستان اسلام آباد اسلام آباد غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان کشورمان جهت آماده سازی حضور در رقابت های هاکی سالنی آسیا انتخابی جام جهانی به میزبانی همدان برگزار می گردد.

در این اردوی ۸ روزه که از ۹ لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود ، ۱۸ بازیکن تمرینات خود را آغاز خواهند کرد که امیر میرزایی مدیر فنی ، امیر چهاردولی سرپرست ، رجب نورانی سرمربی ،مهدی ملک احمدی مربی ، احسان اسدی پزشک و محسن پاسبان بعنوان بدنساز کادر تیم ملی را تشکیل خواهند داد.

مسابقات هاکی سالنی آسیا در بخش مردان خرداد ماه امسال به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090613

دیگر خبرها

  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود