Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نادر ثناگو مطلق» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری  تاکنون ۱۶ هزار و ۴۳۳ «تی ای یو»  TEU (بر حسب واحد کانتینر) کالای ایرانی و خارجی به انبارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام انتقال یافته  که این میزان نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد ۱۵ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و رایانه و  قطعات لوازم خانگی عمده کالاهایی هستند که  در این مدت وارد انبارهای منطقه اقتصادی پیام البرز  شده اند که عمده این واردات از کشورهایی از جمله چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه و هند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثناگو مطلق تصریح کرد: همچنین در بخش صادرات کالاهایی از جمله مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی، بازرگانی و لوازم خانگی از این منطقه به بازارهای هدف از جمله  عراق و سایر کشورهای منطقه صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: استقرار گمرک استان البرز در این منطقه و از سوی دیگر برخورداری از پروازهای کارگو این امکان را فراهم کرده تا صادر کنندگان و وارد کنندگان بتوانند کالاهای خود را با استفاده از مزیت های این منطقه از طریق هوایی صادر یا وارد کنند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: در واقع پیام با توجه به داشتن زیر ساخت های  مطلوب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

ثناگو مطلق با اشاره به پیگیری های در دست اقدام برای اصلاح هزینه سوخت پروازهای کارگو عنوان کرد: با اصلاح  هزینه سوخت پروازهای کارگو، شاهد توسعه صادرات به خصوص در محصولات کشاورزی استان البرز و استان های همجوار خواهیم بود .

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

برچسب‌ها البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام امارات‌ متحده ‌عربی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام امارات متحده عربی البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام امارات متحده عربی صادرات غیر نفتی منطقه ویژه اقتصادی اقتصادی پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢