Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو گزارش تحلیلی در حوزه بهای برق و گاز که توسط معاونت کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با کمک پژوهشگران و نظرسنجی از فعالان اقتصادی انجام شده است که نشان می‌دهد تولیدکنندگان بیش از افزایش قیمت، نسبت به قطعی برق و گاز و از دست رفتن مواد اولیه و وارد شدن خسارت به دستگاه‌هایشان دغدغه دارند.

به گزارش «انرژی امروز» از اتاق تهران، معاونت کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تهیه دو گزارش تحلیلی، جدی‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از افزایش نرخ بهای برق و گاز و همین‌طور سهمیه‌بندی آن را احصا و نسخه‌ای از آن را در اختیار دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو گزارش بر مبنای طرح پژوهشی معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران و نظرسنجی از 500 فعال اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به دست آمده و نتایج آن نشان می‌دهد که 45 درصد از بنگاه‌های مورد بررسی در این تحقیق، روش جایگزین برای تامین برق در اختیار ندارند.

بر اساس این تحقیق، میزان تاثیر قیمت برق و گاز مصرفی در قیمت تمام شده تولیدات، 5 تا 10 درصد برآورد شده و این در حالی است که درصد بالایی از بنگاه‌های مورد تحقیق در این بررسی، اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت برق و گاز تاثیر اندکی بر از دست رفتن بازارهای بین‌المللی این بنگاه‌ها خواهد داشت.

همچنین، بخش عمده‌ای از پرسش‌شوندگان اعلام کرده‌اند که در صورت قطعی یا سهمیه‌بندی برق، به محصولات تولیدی و مواد اولیه آنان آسیب وارد آمده و دستگاه‌ها و تجهیزات این واحدها دچار خسارت خواهد شد. بر این اساس، بیشتر صاحبان واحدهای تولیدی در این پژوهش، دریافت تسهیلات مالی و معافیت‌های تشویقی برای تامین روش جایگزین تولید برق در واحد خود را راهکار اصلی در شرایط قطعی یا سهمیه‌بندی برق اعلام کرده‌اند.

در پژوهش صورت گرفته از سوی معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران، راهکارهایی از جمله اطلاع‌رسانی به موقع از زمان قطعی برق، امکان‌سنجی احداث نیروگاه برق در نزدیکی شهرک‌های تولیدی و نیز بررسی طرح تعیین نرخ افزایش یا کاهش بهای برق و گاز بر مبنای نوع صنعت و میزان مصرف بنگاه‌های تولیدی، به عنوان روشی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به واحدهای تولیدی، پیشنهاد شده است.

 

گزارش اهم مشکلات بنگاه‌های تولیدی ناشی از افزایش نرخ بهای برق و گاز

 

گزارش اهم مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ناشی از قطعی یا سهمیه‌بندی برق

برچسب هااتاق تهران قطع برق قطع گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتاق تهران قطع برق قطع گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بهای برق و گاز معاونت کسب اتاق تهران سهمیه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229097 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد