Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:47:02 GMT

185 مددجوی زنجانی صاحب خانه شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۷۵۴

185 مددجوی زنجانی صاحب خانه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تامین مسکن مقاوم و مناسب برای خانواده‌های مددجو از مهمترین راهبردهای کمیته امداد در حوزه توانمند سازی بوده و با همین رویکرد مسکن ۱۸۵ مددجوی زنجانی به بهره‌برداری رسید.

امسال در راستای ارائه خدمات مسکن به خانواده‌های مددجو 2 هزار و ۲۰۰ قلم خدمت مسکن در قالب احداث، خرید و تعمیر کلی و جزئی با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال‌جاری تاکنون به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش اشتغال نیز 4 هزار و 37 فرصت شغلی افتتاح شده است که این اقدامات با رویکرد امید آفرینی و با هدف بسترسازی برای ورود گروه‌های مختلف مددجویی این نهاد به فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات‌، با سرمایه‌گذاری ۱۱۱ میلیارد تومانی صورت گرفته است.

طبق گفته مسؤولان این نهاد در کمتر از دو ماه باقی‌مانده از سال تعداد شغل‌های ایجاد شده برای مددجویان به 5 هزار و 100 مورد خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف گفت: کمیته امداد دارای سه ویژگی مهم الهی، انقلابی و مردمی بوده و همین ویژگی موجب پویایی و کارکردهای اثر بخش این نهاد شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد از این جهت یک نهاد الهی است که کارکرد این نهاد ریشه در آموزه‌های دینی دارد و از طرفی با توجه به این که مولود انقلاب بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است یک نهاد انقلابی است.

صالحی به مردمی بودن این نهاد الهی و انقلابی نیز اشاره کرد و افزود:کمیته امداد منهای مردم معنا و مفهومی ندارد و خدمات ارائه شده به نیازمندان با حضور و مشارکت مردم انجام می شود.

وی مراکز نیکوکاری را بازوان توانمند اجرایی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون  ۶۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط  ۱۵۹ مرکز نیکوکاری جمع‌آوری و توسط خود مراکز با نظارت کمیته امداد برای نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر مددجو شغل توانمندسازی مسکن کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته ۲۶۰۰ متر مربع فرش به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال بافتند.

مجید الهی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه، فاروج است.

به گفته الهی راد، هم اکنون ۶ راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرش‌های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا به صورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازارهای داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد و به خودکفایی برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌