Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام انصاری راد ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و فراهم ساختن زمینه حضور جوانان در مکان‌های مذهبی را از اهم اهداف ساخت خانه عالم روستایی برشمرد و گفت: حضور روحانی در روستا، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه آئین افتتاح خانه عالم روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس با اشاره به اهمیت احداث خانه های عالم در روستاها اظهار کرد: خانه عالم یکی از ابزارهای پیش نیاز و مؤثر برای کارهای تبلیغی، مذهبی و فرهنگی است لذا اولویت احداث این خانه ها با روستاهایی است که بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت دارند و احداث خانه عالم در روستاها بر اساس اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اهداف عمده احداث خانه های عالم در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کشور ما در معرض هجوم انواع دسیسه های فرهنگی قرار دارد و دسترسی مردم با فناوری تکنولوژی و انواع برنامه های ارائه شده از طرف ماهواره ها و سایت های مختلف، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احکام اسلامی و ایجاد زمینه جهت ارتباط چهره به چهره مردم با روحانیون به عنوان اهداف احداث خانه های عالم و استقرار مبلغ در روستاها به منظور مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات یک امر حیاتی به‌نظر می‌رسد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خانه عالم را ظرفیت مهمی در راستای توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و تصریح کرد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق برای حضور تمام وقت مبلغان در مناطق به منظور ترویج و نشر معارف و آموزه‌های دینی از جمله اهداف ساخت و افتتاح خانه عالم در روستاها و شهرها است.

حجت الاسلام انصاری راد در ادامه ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و فراهم ساختن زمینه حضور جوانان در مکان‌های مذهبی را از دیگر اهداف ساخت خانه عالم روستایی برشمرد و گفت: باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: وجود خانه عالم در روستاها و استقرار روحانی در آن، برکات بسیار خوبی دارد و در کاهش آسیب های اجتماعی هم بسیار موثر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عالم در روستاها خانه عالم انصاری راد احداث خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند