Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@05:49:20 GMT

اوکراین: ممکن است از پیوستن به ناتو منصرف شویم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۱۳۵

اوکراین: ممکن است از پیوستن به ناتو منصرف شویم

وی در عین حال تاکید کرد که اوکراین در حال پیدا کردن بهترین راه برای خروج از بحران است و در صورت عدم وقوع جنگ گزینه عقب نشینی از پیوستن به ناتو در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

یکی از نگرانیهای امنیتی روسیه که بحران کنونی را پیش آورده است پیوستن اوکراین به ناتو است که می‌تواند یک تهدید برای روسیه در مرزهایش به وجود آورد، زیرا با پیوستن اوکراین به ناتو، این کشور در همسایگی روسیه میزبان موشک‌ها و نیروهای رزمی ناتو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال ناتو پیوستن کشورها به این سازمان را حق هر کشوری میداند و تاکید کرده اصولی مانند حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق درخواست عضویت در ناتو، باید برای هر کشوری که بخواهد عضو آن شود مانند دری باز باشد.

علیرغم این دیدگاه ناتو تا کنون مساله پیوستن اوکراین به ناتو را مسکوت باقی گذاشته است. 

طی هفته‌های گذشته مقامات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی اروپا مذاکراتی داشته‌اند که بدون نتیجه پایان یافته است. شاید خارج شدن طرح پیوستن اوکراین به ناتو بتواند دوباره این مذاکرات در مسیر سازنده‌تری احیا کند.

311311

کد خبر 1602916

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوکراین پیوستن اوکراین به ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند