Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شادمان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تنها خریدار برقی است که توسط نیروگاه ایجاد شده توسط بخش خصوصی تولید می شود، و حال آنکه از یک سو بخش خصوصی مطالبات زیادی از دولت دارد که هنوز پرداخت نشده است و از سوی دیگر بازگشت سرمایه در ساخت نیروگاه مناسب نیست و موانع در مسیر سرمایه گذاری بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کشور با کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق مواجه است که برای تامین این نیاز باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای آن در قالب ساخت نیروگاه هزینه شود، تامین چنین سرمایه ای به تنهایی نه توسط بخش دولتی و نه توسط بخش خصوصی امکانپذیر نیست، شاید بخش بانکی بتواند با دادن برخی تسهیلات مناسب، بخشی از این سرمایه را تامین کند.

وی با تاکید بر تقویت اقتصاد صنعت برق گفت: اقتصادی که نرخ فروش برق آن به ازای هر کیلووات کمتر از ۱۰۰ تومان، متوسط خرید قیمت هر کیلووات برق از نیروگاه های تولید پراکنده به طور متوسط ۴۸۰ تومان و از نیروگاه خورشیدی هزار و ۲۰۰ تومان است، نمی تواند یک اقتصاد سالم و رو به رشد باشد و تا این اقتصاد پویا نباشد، جذابیتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ندارد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی از جمله موانع موجود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه نیروگاهی را بازگشت طولانی مدت سرمایه، موانعی که شرکتهای دولتی از جمله شرکت توزیع نیروی برق برای نیروگاه های خصوصی ایجاد می کنند، عدم تسهیل گری بانکها در پرداخت تسهیلات و چالش هایی برشمرد که صنعت برق با آن مواجه است.

شادمان گفت: تامین ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه قابل انجام است اما تسهیل گری دولت و همراهی بانکها می تواند بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش کند.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران انرژی برق شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران انرژی برق گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران انرژی برق سرمایه گذاری ساخت نیروگاه سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد