Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا نظیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حدود یک‌سوم از کل پرونده‌های قضایی وارد سازمان پزشکی قانونی و بر اساس کارشناسی‌های این دستگاه حکم صادر می‌شود.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۲۵ هزار و ۷۳۰ پرونده در این سازمان بررسی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۳۲ پرونده سرپایی، ۷۹۴ پرونده مربوط به اجساد استان، ۴۰۱ پرونده در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و سه هزار و ۳ پرونده هم مربوط به آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی بوده است.

نظیفی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های ورودی به پزشکی قانونی پرونده‌های مراجعان سرپایی استان بوده است که ۳۴درصد از این تعداد مربوط به نزاع و ۱۶.۵درصد مربوط به تصادفات است که با فرهنگ‌سازی صحیح در این ۲ زمینه بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های ورودی به پزشکی قانونی کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ۴۰۱ کمیسیون‌ تخصصی از ابتدای سال تا کنون برگزار شده که ۱۱۹ مورد آن مربوط به قصور پزشکی است که از این تعداد در ۴۲ مورد پزشکان محکوم و در بیش از ۷۰ مورد تبرئه شدند و به طور میانگین در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد از پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی منجر به حکم محکومیت شده و ۶۰ درصد تبرئه می‌شوند.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۱۰ماهه اول سال جاری بیشترین قصور پزشکی مربوط به پزشکان داخلی، پزشکان عمومی، پزشک زنان، جراح عمومی و جراحی پلاستیک در استان بوده است.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی قصور پزشکی نزاع چهارمحال و بختیاری پزشکی قانونی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند