Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - ۲۷ دی ماه بود که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه دستورات مهمی پیرامون موضوع مهم و چالش برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه در این جلسه به ساخت و ساز‌های غیر قانونی در حاشیه رودخانه کرج (چالوس) اشاره کرد و گفت: کار جدی و همه‌جانبه را از رود چالوس شروع کنیم دستگاه‌های حکومتی، دولتی و افراد عادی در بستر رودخانه و نه در حریم آن ساخت‌وساز داشته‌اند باید در این مورد اقدامی یکپارچه و هماهنگ صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادسازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه

عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرفات و آزاد سازی ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه خبر داد.

عتباتی گفت: از سالیان گذشته تصرفات و تملکات غیر قانونی متعددی در حریم رودخانه شهرچایی ارومیه خصوصاً در منطقه بند که یک منطقه گردشگری و مورد استفاده عموم است صورت گرفته و بنا‌های متعددی در قالب‌های مختلفی بدون توجه به اینکه حریم رودخانه که جزء بیت‌المال و مورد استفاده عموم است احداث شده است و در زمانی که این ساخت و ساز‌ها و تصرفات اتفاق می‌افتاد متولیان امر آنچنان که باید ورود نکردند و باعث شده امروز ما با مسائل و مشکلاتی در این خصوص مواجه شویم.

او می گوید: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و همچنین برنامه‌هایی که دادگستری استان درخصوص توجه جدی به مقوله حقوق بیت‌المال و اراضی و منابع آبی و حریم و بستر‌های رودخانه‌ها دارد، حفاظت آن‌ها نه تنها در این شهر بلکه در سطح استان به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید شده که با همکاری و همراهی همه مسئولین، خصوصاً متولیان امر عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آغاز و با پیگری و نظارت دستگاه قضایی استان تاکنون ۳۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه شهرچایی ارومیه آزاد شده.

آزادسازی ۴ کیلومتر دیگر از اراضی ساحلی در جزیره قشم

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف و آزادسازی ۴ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده در محدوده جنگل‌های حرا خبر داد.

مجتبی قهرمانی گفت: متأسفانه امتداد برخی از این مستحدثات و دیوار چینی‌ها تا محدوده جنگل‌های حرا ادامه داشته است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق بیت‌المال به محض شناسایی، ضمن تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز، حریم جنگل‌های حرا آزادسازی شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان می گوید: اراضی رفع تصرف شده در ضلع غربی شهر درگهان جزیره قشم قرار دارد و این مستحدثات شامل دیوارچینی، پی سنگی، سازه‌های غیر مسقف و سرپوشیده بدون سکنه و سد و بند خاکی بود که به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد و مأمورین پلیس امنیت اقتصادی و یگان امداد نیروی انتظامی قشم، تخریب شد.

طی روز‌های اخیر با صدور دستور قضایی و در هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ۴۰ کیلومتر از ساحل جزیره هرمز و ۳۰ کیلومتر از ساحل جزیره قشم نیز آزاد سازی شد که با احتساب رفع تصرف ۴ کیلومتری شهر درگهان، در مجموع، عملیات آزادسازی مساحتی بالغ بر ۷۴ هکتار از اراضی ساحلی این دو جزیره اجرا شده و این سواحل در دسترس عموم مردم قرار گرفته.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادسازی اراضی دولتی قوه قضاییه جنگل های حرا جزیره قشم رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شوند.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در حاشیه‌ی بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد عنوان کرد: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک الافلاک بازدید کند فرصت داریم تا شرایط برای ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام بخشی، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت تصریح کرد: ثبت جهانی این اثر یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است.

وی افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار گفت: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است