Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - موشکی که تخمین زده می‌شود در چهارم مارس به ماه اصابت کند، ممکن است موشک فالکون ۹، متعلق به اسپیس ایکس نباشد.

بر اساس گزارش اسپیس، بیل گری اخترشناسی که نقش مهمی در کشف برخورد این موشک با ماه دارد، اعلام کرد که در شناسایی موشک اشتباه کرده و این شیء، موشک قدیمی فالکون ۹ اسپیس ایکس که به پرتاب ماهواره رصد آب و هوای فضای ژرف در سال ۲۰۱۵ کمک کرد، اشتباه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گری احتمال می‌دهد که این شیء بخشی از موشک لانگ مارچ ۳C باشد که مأموریت Chang'e ۵-T۱ چین را در اکتبر ۲۰۱۴ انجام داد. این فضاپیما در واقع ماموریت پیش از Chang'e ۵ بود که در سال ۲۰۲۰ انجام شد و یک ربات ماهنورد را برای استخراج نمونه به قمر زمین فرستاد. تحقیقات نشان می‌دهد که فضاپیمای حامل رصدخانه آب‌  و هوای فضای ژرف نزدیک ماه نبوده و بنابراین عجیب به نظر می‌رسد که بخش دوم موشک آن به قدری به ماه نزدیک شود که با آن برخورد کند.

برخورد با نیمه تاریک ماه

با صرف نظر از منشأ این موشک که در روز چهارم مارس به ماه برخورد می‌کند، باید در نظر داشت که این شیء سرگردان در طرف تاریک ماه فرود خواهد آمد و امکان مشاهده آن از زمین مهیا نخواهد بود.

گری می‌گوید که از داده‌های نقشه‌ برداری آسمانی کاتالینا که معمولا اجرام نزدیک زمین را برای ارزیابی تهدیدات مورد ارزیابی قرار می‌دهد، استفاده کرده است. کاتالینا حدود یک ماه پس از پرتاب رصدخانه آب‌ و هوای فضای ژرف یک شیء پیدا کرد که WE۰۹۱۳A نامگذاری شد. این جرم در ابتدا یک شیء طبیعی تصور می‌شد، اما مشخص شد که وسیله‌ای ساخته دست بشر است.

گری پس از مطالعات اعلام کرد که این شیء ناشناس بخشی از موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس است که به دلیل نشت سوخت باقیمانده که امری رایج در موشک‌های قدیمی است، دچار تغییر مسیر شده است. با این وجود شواهد جدید که البته کاملا هم قطعی نیستند نشان می‌دهد که این شیء احتمالا به ماموریت فضایی چین مرتبط است.

بیشتر بخوانید

آرتمیس ۱؛ گام نخست برای بازگشت انسان به ماه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسپیس ایکس لانگ مارچ چین کره ماه یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16

ایتنا - کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.
شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در سپتامبر آینده از گوشی جدید خود با نام آیفون 16 رونمایی کند، در حالی که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده شکل و اندازه دستگاه را فاش می کند.

به گزارش ایتنا، سانی دیکسون که به دلیل افشای اطلاعات مکرر خود در رابطه با دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود، روز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس  تصویری را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 16  را به همراه جزئیاتی در مورد دوربین نشان می‌دهد.

طبق تصویر، آیفون 16 معمولی اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی را حفظ خواهد کرد، در حالی که مدل Pro دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود.

 

مدل پلاس نیز مجهز به صفحه نمایش سنتی 6.7 اینچی خواهد بود، اما آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی بزرگتر خواهد بود و همچنین تصویر حالت دوربین متفاوتی را برای نسخه معمولی و نسخه پلاس آیفون 16 نشان می دهد.

کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی