Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@17:27:24 GMT

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۵۷۰

زبان ترکی استانبولی یکی از زبان های مورد توجه سال های اخیر می باشد که افراد زیادی به یادگیری این زبان پرداخته اند. از این رو موسسات و آموزشگاه های بسیاری چون آموزشگاه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان تخصصی زبان ترکی استانبولی به صورت تخصصی به برگزاری کلاس های آموزش زبان ترکی آنلاین و حضوری و خصوصی پرداخته اند اما آیا یادگیری این زبان سخت است و اینکه چه مدت زمانی را باید صرف یادگیری این زبان نماییم تا بتوانیم به خوبی این زبان را یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت یادگیری زبان ترکی استانبولی

قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم که زبان ترکی استانبولی سخت است یا می توان به آسانی آن را فرا گرفت باید به این موضوع بپردازیم که اصلا چرا باید این زبان را آموزش ببینیم و این زبان برای ما چه فوایدی خواهد داشت؟

کشور ترکیه که یکی از مهم ترین همسایگان ایران می باشد و نیز با توجه به ارتباط این کشور با کشورهای اروپایی از جمله مهم ترین کشورهایی است که برای ایران در زمینه های مختلف می تواند سودآور باشد. در نتیجه ایرانی ها به این زبان توجه خاصی دارند.

بیشینه تاریخی و فرهنگی دو کشور و نیز روابط بین المللی منافع زیادی را برای هر دو کشور فراهم خواهد کرد در نتیجه با توجه به این موقعیت یادگیری زبان ترکی می تواند امری مفید و ضروری تلقی شود و برای بسیاری از افراد با مقاصد مختلف یادگیری این زبان می تواند در نوع خود مفید باشد.

پس با این شرایط این زبان یکی از زبان های پرطرفدار و محبوب برای ایرانی ها بعد از زبان های مهم دنیا مثل انگلیسی و آلمانی شده است.

ویژگی های زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی، زبان حدود ۷۵ میلیون جمعیت در سطح جهان می باشد. این زبان جز ۱۵ زبان برتر دنیا قرار دارد. ساختار این زبان در جمله سازی شبیه زبان فارسی است که البته کمی تفاوت در جایگذاری برخی از واژگان وجود دارد.

در زبان ترکی لغات زیادی از زبان فارسی و عربی وجود دارد. این زبان به همان شکل که خوانده می شود نوشته می شود.

این زبان دارای جنسیت در اسامی نمی باشد و دارای ۲۹ حرف الفبا است. همچنین برخی معتقدند که این زبان از زبان عربی نیز کامل تر می باشد.

سختی یادگیری زبان ترکی استانبولی در چیست؟

خیلی ها از یادگیری یک زبان دیگر دست می کشند و می گویند خیلی یادگیری آن سخت است. آیا زبان ترکی استانبولی هم جز این زبان ها به حساب می آید؟

زبان ترکی استانبولی برای فارسی زبان ها به دلیل نقاط مشترکی که با یکدیگر دارند و نزدیکی فرهنگ ها و پیشینه تاریخی دو کشور جز زبان های سخت برای یادگیری به شمار نمی آید اما مسئله اصلی خود زبان نیست مشکلی اصلی این است که افراد برای یادگیری این زبان یا هر زبان دیگری برنامه، انرژی و هدف مشخصی را دنبال نمی کنند و به همین دلیل بدون انگیزه و پس از مدتی به این بهانه که این زبان سخت است یادگیری آن را کنار می گذارند.

البته نمی توان گفت زبان ترکی استانبولی برای یادگیری سختی نداشته و مثل آب خوردن است. خیر، این زبان هم مثل تمامی زبان های دیگر پیچیدگی های خودش را دارد که باعث می شود تا شما در مسیر یادگیری با چالش های مختلفی روبرو شوید.

اینکه بخواهیم یک زبان را به عنوان یک زبان سخت برای یادگیری تلقی کنیم باید به چند موضوع توجه کنیم یکی اینکه زبان مادری ما نسبت به زبانی که در حال آموزش آن هستیم چه نقاط مشترکی دارد مثلا بین زبان فارسی و زبان ترکی نقاط مشترکی زیادی می توان پیدا کرد پس می توان گفت برای فارسی زبانان یادگیری ترکی راحت تر از یک انگلیسی زبان است که فصل مشترک کمتری بین این دو زبان وجود دارد.

یادگیری زبان ترکی برای کسانی که یک زبان دیگر را غیر از زبان ترکی بلد می باشند و مثلا زبان ترکی به عنوان زبان سوم آن ها محسوب می شود راحت تر خواهد بود چرا که آن ها تجربه یادگیری یک زبان خارجی دیگر را دارند در نتیجه به آسانی می توانند زبان دیگری را فرا بگیرند.

علاقه مندی یکی از شروط مهم در تعیین سختی و آسانی یک زبان است مثلا اینکه شما با یک زبان ارتباط برقرار نکنید و از یادگیری آن لذت نبرید باعث می شود تا آن زبان برای شما به یک کابوس تبدیل شود در نتیجه برای شما آن زبان سخت ترین زبان دنیا خواهد بود حتی اگر این زبان در سطوح بین المللی جز زبان های آسان دنیا قرار گرفته باشد.

پس در نتیجه بهتر است قبل از اینکه بگوییم زبانی سخت است یا آسان شرایط خود را نسبت به آن زبان بسنجیم و سپس براساس شرایط خود بگوییم که یک زبان سخت می باشد یا خیر چون ممکن است همان زبان برای دیگری آسان ترین زبان باشد.

آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان تخصصی و بروز زبان ترکی استانبولی و با بهره گیری از بهترین اساتید زبان ترکی استانبولی به آموزش زبان ترکی از سطح پایه تا پیشرفته پرداخته است.

این موسسه زبان ترکی را به صورت حضوری و آنلاین به شکل گروهی و خصوصی برگزار می کند و از بهترین و بروزترین کتاب های آموزشی برای آموزش زبان ترکی بهره گرفته است.

کلاس های آنلاین آموزش زبان ترکی در موسسه زبان دهخدا در بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین با بهترین امکانات آموزشی برگزار می شود که در تمامی طول مدت زمان کلاس این کلاس ها پشتیبانی می شوند تا در صورت هر گونه مشکلی اقدام به رفع آن نمایند.

برای ثبت نام و تعیین سطح و مشاوره رایگان کافی است تا با درگاه های مختلف موسسه ارتباط برقرار کنید و شروع به یادگیری نمایید.

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس پیرمردها در تیم پرسپولیس؛ از از 32 تا 40 سال! احتمال شکایت ذوب آهن از استقلال بیشترین گل پنالتی در چهار فصل اخیر فوتبال اروپا | ایموبیله در صدر، رونالدو در تعقیب رونالد آرائوخو خطاب به نیمکت اسپانیول: به سمت دسته دو! 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: زبان ترکی استانبولی یادگیری زبان ترکی یادگیری این زبان آموزش زبان ترکی برای یادگیری زبان دهخدا زبان دیگر زبان سخت یک زبان زبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)