Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@13:56:18 GMT

بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۵۹۱

بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی

باشگاه خبرنگاران جوان - محمود تلخابی گفت: بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی با هدف فراهم ساختن فعالیت‌های یاددهی - یاددگیری عمیق و اثر بخش در فضای مجازی با بهره گیری از آموزه‌های علوم شناختی است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از پژوهشگران و محققان خواست تا در پنج حوزه توسعه برنامه‌ها برای ارتقای توانایی حرفه‌ای آموزگاران مجازی، توسعه فرصت‌ها و تجارب یادگیری برای آموزش‌های مجازی، توسعه برنامه‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های شناختی آموزگاران و یادگیرندگان در محیط یادگیری، توسعه روش‌ها و ابزار‌هایی برای ارتقای تعاملات اجتماعی و هیجانی در محیط‌های یادگیری و توسعه برنامه‌هایی برای سنجش و ارزشیابی پیشرفت یادگیری طرح‌های خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد در این فراخوان از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه آموزش مجازی و معلمان و مدارس که در دوره ویروس کرونا تجارب موفق در زمینه آموزش مجازی داشته اند، دعوت کرد.

در این رویداد موضوعاتی همچون آموزه‌های شناختی در آموزش مجازی، الگوی توسعه آموزش و پرورش شناختی، تجارب موفق توسعه مهارت‌های شناختی و ارزیابی‌های شناختی در آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

او گفت: ایجاد نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی از دیگر اقدامات این گروه محسوب می‌شود و در این راستا کارگروه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای عالی نظارت بر اسباب بازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اقدام به تشکیل نهاد اعتباربخش بازی‌ها کرد.

همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد نخبگان برای برگزاری جشنواره بازی‌های جدی، برپایی دوره آموزشی آشنایی با علوم شناختی برای بازی‌سازان، داوری بازی‌های شناختی و نیز ارائه خدمات منتورینگ به بازی‌سازان از دیگر اقدامات و تلاش‌های کارگروه آموزش شناختی این ستاد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم شناختی فضای مجازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد

تصویری از خیابانی در بروکسل پایتخت بلژیک در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.  

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب