Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شایسته شمی پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن رازی کووپارس و فخراوک برای افراد بالای ۱۸ سال ﺩﺭ ۲ ﺩُﺯ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۱۲ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﻋﻀﻠﻪ ﺩﻟﺘﻮﺋﯿﺪ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.

وی افزود: ﺗﺠﻮﯾﺰ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺭﺍﺯﯼ ﮐﻮﻭﭘﺎﺭﺱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻮﺑﺖ ﺳﻮﻡ برای ﻭﺍﮐﺴﻦ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻓﻌﺎﻝ (ﺳﯿﻨﻮﻓﺎﺭﻡ ﻭ ﮐﻮﻭﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺮﮐﺖ)، ﻭﮐﺘﻮﺭ ﻭﯾﺮﻭﺳﯽ (ﺁﺳﺘﺮﺍﺯﻧﮑﺎ ﻭ ﺍﺳﭙﻮﺗﻨﯿﮏ) ﻭ ﭘﺮﻭﺗﺌﯿﻦ ﻧﻮﺗﺮﮐﯿﺐ (ﺭﺍﺯﯼ ﮐﻮﻭﭘﺎﺭﺱ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺗﺰﺭﯾﻖ، ﻭﯾﺎﻝ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﻭﺭﺍﻧﯽ ﺗﮑﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ گفت: ﺳﻦ ﺯﯾﺮ ۱۸ ﺳﺎﻝ، ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶﺁﻧﺎﻓﯿﻼﮐﺘﯿﮏ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﺰﺭﯾﻖ ﺩﺯ ﺍﻭﻝ ﯾﺎ ﺩﻭﻡ جزو موارد منع واکسن رازی کووپارس و فخراوک ﺍﺳﺖ.

وی افزود: اکنون در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز پنج پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعالیت دارند که همه نوع واکسن کرونا، شامل پاستوکووک، آسترازنکا، سینوفارم، اسپایکوژن، برکت، رازی کووپارس و فخراوک را تزریق می کنند، همچنین در کلیه مراکز بهداشت منطقه سکونت افراد به فراخور نیاز هر منطقه واکسن توزیع می‌شود.

شمی پور گفت: در شرایط کنونی که اُمیکرون به شدت شیوع پیدا کرده است نباید در انتخاب نوع واکسن سخت گیری کرد و بهترین واکسن، واکسن های در دسترس است.

در حال حاضر شهرستان اهواز و ۶ شهرستان دیگر خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا خوزستان اهواز طرح واکسیناسیون کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا