Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:46:06 GMT

خروج همه پرسنل آمریکایی از کی یف ظرف ۴۸ ساعت آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۶۵۱

خروج همه پرسنل آمریکایی از کی یف ظرف ۴۸ ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، ۳ منبع در گفتگو با شبکه خبری «سی بی اس نیوز» آمریکا تایید کردند که ایالات متحده در حال آماده شدن برای خروج همه پرسنل خود از کی یف پایتخت اوکراین طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده است.

این در حالی است که واشنگتن پیشتر دستور خروج همه پرسنل غیر ضروری سفارت خود در کی یف را صادر کرده بود و قرار بود که خدمات کنسولی در سفارتخانه یاد شده در روز یکشنبه تعلیق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با افزودن به آتش تنش ها پیرامون بحران اوکراین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در گفتگو با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود تاکید کرد که واشنگتن به تجاوز احتمالی روسیه «به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد».

وی پیشتر مدعی شده بود که مسکو روز چهارشنبه هفته جاری به کی یف حمله خواهد کرد.

در همین حال «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ نشانه‌ ای دال بر اینکه اوضاع در مسیر درستی پیش می‌رود یا اینکه رییس جمهور روسیه قصد کاهش تنش را دارد، وجود ندارد.

وی در ادامه با رد ادعاهای مقامات واشنگتن افزود: گزارش‌ ها درباره برنامه‌ ریزی روسیه مبنی بر حمله به اوکراین در روز چهارشنبه را نمی‌توانیم تایید کنیم.

پیشتر نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» ضمن تکرار تنش آفرینی‌های واشنگتن برضد مسکو، ادعا کرد: نمی‌توانم به صورت دقیقی روز این (حمله) را پیش بینی کنم اما می‌توانیم بگوییم که یک تهاجم یا اقدام نظامی بزرگ می‌تواند هر روزی آغاز شود.

سالیوان در ادامه اضافه کرد: این موضوع می‌تواند در پایان هفته آتی و پیش از اتمام المپیک (زمستانی در چین) باشد و یا می‌تواند پس از المپیک رخ دهد. ما معتقدیم که شاید مسکو راه دیپلماتیک را در پیش بگیرد.

روسیه با رد این اتهام‌ها تاکیده کرده است که قصدی برای تهاجم ندارد و واشنگتن و متحدانش به دنبال متشنج جلوه دادن شرایط و اوضاع هستند.

کد خبر 5424861 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو اوکراین بحران اوکراین کی یف ایالات متحده امریکا واشنگتن جو بایدن جیک سالیوان جان کربی پنتاگون ولادیمیر زلنسکی سی بی اس شبکه سی ان ان اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا عراق مسکو رژیم صهیونیستی ایران جو بایدن ناتو فلسطین ولادیمیر پوتین واشنگتن سوریه کی یف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد