Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:17:00 GMT

دسترسی ارزان به بازار گردشگری آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۶۸۱

دسترسی ارزان به بازار گردشگری آفریقا

در ادامه گزارش روزنامه همشهری در ۲۵ بهمن می‌خوانیم: سفرای ۲ کشور نیجریه و آفریقای جنوبی به‌عنوان نمایندگان کشورهای حوزه آفریقا در ایران به مذاکراتی با مسئولان کشوری و بخش خصوصی صنعت و بازرگانی ایران در سمپوزیوم تعامل ایران و آفریقا پرداختند که چندی پیش در تهران برگزار شد و مسیر گردشگری ایران و آفریقا را برای نخستین‌بار در تهران هموار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این مذاکرات و سمپوزیوم ایران – آفریقا این بود که قرارداد ایجاد خط مستقیم پروازی میان ایران و کشورهای حوزه آفریقا توسط ایرلاین‌های داخلی و ایرلاین‌های محلی در قاره آفریقا منعقد شد. همچنین مشکل تبادل ارز میان ایران و آفریقا بدون تأثیر تحریم‌های بانکی حل شد و ایران و آفریقا می‌توانند تبادل پولی و مالی به‌راحتی انجام دهند.

ایران و آفریقا برای سال‌های طولانی از تعاملات گسترده تجاری و گردشگری با یکدیگر محروم بودند و حالا در تازه‌ترین فرصت افزایش تعاملات میان ایران و قاره آفریقا، نمایندگان کشورهای آفریقایی در تهران و بخش خصوصی ایران تصمیم به توسعه تعاملات میان ایران و آفریقا گرفته و بدین‌ترتیب گام نخست ایجاد مسیر گسترده گردشگری ایران – آفریقا برداشته شده است.

حل مشکل انتقال ارز میان ایران و قاره آفریقا

علی جوهری‌فرد، از فعالان گردشگری کشور و عضو پنل گردشگری سمپوزیوم ایران - آفریقا با اشاره به نتایج مثبت برپایی سمپوزیوم همکاری ایران با قاره آفریقا به همشهری می‌گوید: تعاملات خوبی صورت گرفت که یکی از آنها حوزه گردشگری بود و قرارداد برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قاره آفریقا با ایرلاین داخلی بسته شد. همچنین براساس توافقات صورت گرفته خط کارگو برای تسهیل ارتباط بازرگانان و گردشگران در نقل و انتقال کالا با آفریقا نیز برقرار شد تا بار به‌صورت مستقیم بین ۲خط پروازی جابه‌جا شود.

به‌گفته این فعال گردشگری، با برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قاره آفریقا علاوه بر آنکه  توقف پروازی این مسیر در ایرلاین‌های خارجی حذف می‌شود، نقطه عطف جابه‌جایی مستقیم گردشگران و بازرگانان از ایران به آفریقا و بالعکس در هم‌افزایی مشترک ایران و کشورهای آفریقایی ایجاد کرده است. عضو پنل گردشگری سمپوزیوم ایران-آفریقا گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته در این سمپوزیوم مشکل تبادل ارز بین ایران و آفریقا تا حدود زیادی حل شده است و ایران مشکلی برای انتقال ارز با کشورهای حوزه قاره آفریقا نخواهد داشت.

علی جوهری‌فرد با اعلام اینکه مسیر دسترسی آسان و سریع ایران به قاره آفریقا برای نخستین‌بار گشوده شد، افزود: با توجه به پتانسیل‌های ایران در گردشگری مذهبی و با توجه به اینکه بخش زیادی از آفریقایی‌ها مسلمان هستند، گردشگری مذهبی یکی از مهم‌ترین بخش تعاملات گردشگری ایران و آفریقا هدف‌گذاری شده است و پس از آن به‌دلیل توانمندی ایران در حوزه درمان و سلامت و قیمت پایین گردشگری درمانی و سلامت در ایران در مقایسه با همسایگان و کشورهای دیگر (هزینه خدمات پزشکی در ایران بسیار پایین است و به همین دلیل گردشگری سلامت و درمان یکی از شاخه‌های جذاب توسعه تعاملات گردشگری ایران و آفریقا درنظر گرفته شده است.) و همچنین برخورداری ایران از اقلیم چهارگانه فرصت خوبی را برای گردشگران آفریقایی به‌منظور بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی ایران ایجاد می‌کند.

به‌گفته این فعال گردشگری، با توجه به خدمات پیشگیری در امر سلامت و درمان در امر پیشگیری‌های مرتبط با سرطان و مشاوره‌های پزشکی، ایران قطب جذابی برای حوزه آفریقاست که با توجه به بازاریابی‌های صورت گرفته می‌توان پرقدرت در این حوزه با آفریقا تعامل داشت؛ حتی استارت سرمایه‌گذاری مستقل ایران در حوزه درمانی آفریقا نیز زده شده و ایران می‌تواند با احداث و ارتقای بیمارستان‌های تخصصی در آفریقا مسیر ارزآوری به کشور را تسریع کند. این فعال گردشگری تأثیر تعاملات گردشگری ایران و آفریقا و قراردادهای منعقد شده در سمپوزیوم همکاری‌های ایران و آفریقا در حوزه زیرساخت‌های گردشگری را ارزان شدن هزینه‌های سفر به آفریقا و کاهش چشمگیر قیمت تورهای آفریقا برای ایرانی‌ها دانست و گفت: گردشگری مذهبی ایران جذابیت زیادی برای کشورهای آفریقایی دارد و با توجه به ظرفیت قم و مشهد و اماکن مذهبی دیگر که می‌تواند مورد برندسازی قرار بگیرد دورنمای جذابی برای بازار آفریقا با هدف سفر به ایران ایجاد کرده است.

جوهری‌فرد با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری ایران و آفریقا به‌شدت مورد توجه سیاسیون حوزه آفریقا قرار دارد، تأکید کرد: یک تور ۱۰روزه گردشگری به  مقاصد مختلف کشورهای حوزه آفریقا با پرواز قطری یا مشابه آن حدود۱۰۰میلیون تومان برای ایرانی‌ها هزینه دارد که با راه‌اندازی پرواز مستقیم میان ایران و آفریقا تفاوت هزینه سفر به آفریقا برای ایرانی‌ها بسیار چشمگیر است و عملا باعث می‌شود توریست ایرانی انگیزه سفر به آفریقا را با هزینه بسیار پایین‌تر با پرواز مستقیم پیدا کند.

هدف‌گذاری برای جذب گردشگران آفریقایی به ایران

حسین میثمی‌زاده، استاد دانشگاه در رشته زبان‌شناسی تاریخی و گردشگری نیز که ریاست پنل گردشگری ایران و آفریقا در سمپوزیوم ایران – آفریقا را برعهده داشت به همشهری می‌گوید: در غرب آفریقا مسلمانان زیادی حضور دارند که هنوز به خاورمیانه سفر نکرده‌اند و برقراری پرواز مستقیم میان ایران و آفریقا تأثیر مهمی در جذب این افراد به ایران دارد. او گفت: حتی پتانسیل ایجاد مسیر گردشگری مذهبی بین ایران و عراق برای اتباع آفریقایی نیز وجود دارد که درصورت کلید خوردن این روند سهم زیادی در جذب گردشگران آفریقایی به ایران دارد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری ایران در برقراری مسیر آسان دسترسی به آفریقا بر جذب گردشگران آفریقایی به ایران و ارزآوری به کشور است، گفت: گردشگری مذهبی، درمان و سلامت و حتی گردشگری فرهنگی در مسیر توسعه تعاملات گردشگری ایران – آفریقا هدف‌گذاری شده است.

حسین میثمی‌زاده در پاسخ به این سؤال همشهری که برقراری مسیر آسان دسترسی ایران به آفریقا و بالعکس چه تأثیری بر درآمد ارزی ایران از محل گردشگری دارد، گفت: وقتی یک توریست وارد کشور می‌شود از لحظه ورود تا خروج در گردشگری فرهنگی ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰دلار هزینه می‌کند. البته درصورتی که روزهای ماندگاری او در ایران افزایش داشته باشد، عدد هزینه‌کرد دلاری گردشگر نیز افزایش می‌یابد. در گردشگری زیارتی هم اگر بتوان پکیج مشترک با عراق برای گردشگران آفریقایی ورودی به ایران طراحی کرد تا آنها بتوانند اماکن زیارتی در کربلا، نجف و مشهد، قم و شیراز را زیارت کنند، رقم درآمد ارزی آنها برای ایران چند برابر می‌شود. او تأثیر برقراری پرواز مستقیم ایران با آفریقا برای گردشگران ایرانی را مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: اگر این خط پروازی نبود برای سفر به نیجریه باید ۳مقصد را با ایرلاین‌های خارجی طی می‌کردید و با تعویض ۳هواپیما به نیجریه می‌رسیدید که برقراری پرواز مستقیم میان ایران و قاره آفریقا هزینه تعویض هواپیما، تیک‌آف و لندینگ را کم می‌کند و بدین‌ترتیب هزینه سفر ایرانی‌ها به آفریقا نیز به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها آفریقای جنوبی نیجریه عراق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی نیجریه عراق آفریقای جنوبی نیجریه عراق ایران برقراری پرواز مستقیم میان ایران گردشگری ایران و آفریقا تعاملات گردشگری ایران گردشگران آفریقایی میان ایران و آفریقا سمپوزیوم ایران گردشگری مذهبی کشورهای حوزه حوزه آفریقا برای ایران ایرانی ها هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک زیتون و درخشانی گرمسار بهره‌مند از فیبرنوری مخابرات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، فرامرز قدس در تکمیل این خبر گفت: این پروژه در ادامه روند اجرای طرح نجما (نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات ایران) و با سرمایه‌گذاری اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

رییس مخابرات شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این کافو تعداد ۲۰۰ مشترک مخابرات از خدمات و سرویس‌های پهن باند این شرکت بر بستر فیبرنوری بهره‌مند هستند.

وی هدف از نصب و راه‌اندازی کافوهای نوری پیشرفته را حرکت همگام با توسعه تکنولوژی، رفع نیازهای ارتباطی، افزایش پایداری ارتباطات مخابراتی و بهبود دسترسی مشترکین به اینترنت با سرعت‌ بالا عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904347

دیگر خبرها

  • افت چند میلیونی «کوییک دنده‌ای S» در ۲۴ ساعت
  • شهرک زیتون و درخشانی گرمسار بهره‌مند از فیبرنوری مخابرات
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین سواری داخلی چند؟
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • دینگونک؛ هیولایی مرموز که استعمارگران را می‌ترساند! (+عکس)
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • مجازات دزد آفریقایی به یک سبک وحشتناک