Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر ناصر سیم فروش  روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی افزود: ایران  در بسیاری از مجامع پزشکی و تحقیقاتی به ویژه در جهان اسلام الگو است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در این بخش دستاوردهای بزرگی دارد، یادآور شد: یکی از بزرگ ترین دستاوردها در حوزه پزشکی  که مولود انقلاب بوده ادغام بخش آموزش با بخش درمان در علوم پزشکی است، پیش از این سالی ۸۰۰ پزشک در کشور تربیت می شدند که به برکت انقلاب اسلامی اکنون این رقم به سالی هفت هزار پزشک رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریس هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقاتی رازی ادامه داد: این کمیت و این تعداد پزشک مقدمه کیفیت است، حتی در زمان جنگ تحمیلی ارتباط ما با جوامع قطع نشد و مقالات علمی بسیاری ارایه کردیم.

سیم فروش با یادآوری اینکه پیش از انقلاب رشته جراحی زنان و زایمان برای بانوان وجود نداشت و در مشقت بودیم، افزود: در این زمینه در انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در رشته پزشکی کشور ایجاد شد، ما در دوران انقلاب متخصصان برجسته ای تربیت کردیم.

وی به اعزام بیمار به خارج از کشور و مصرف ارز در پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: ما توانستیم با تربیت نیروی تخصص ۵۰ هزار میلیون دلار در این زمینه صرفه جویی کنیم، ‌همچنین در زمینه توریسم آموزشی  و درمانی  موفق بودیم و  اقدامات ارزنده ای انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با شعار "انا مدینه العلم و علی باب ها" امروز درآستانه میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، همه ساله به منظور تجلیل از محققین برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و محققان منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو آیسسکو برای معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی با تأکید بر جنبه‌های نوآوری در ۲ قسمت برگزار می‌شود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها پژوهش جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ناصر سیم فروش بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی پژوهش جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی بهداشت و سلامت تحقیقات و فناوری جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

علم قدرت آفرین است

در ابتدای این جدیدار، دکتر روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟