Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:27:46 GMT

وضعیت کشاورزی و دامداری در شمال فلج کننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۷۶۵

وضعیت کشاورزی و دامداری در شمال فلج کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شاغلان بخش کشاورزی، دامی وباغی شمال کشور نیازمند حمایت جدی دولت و مسئولان هستند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از کم کاری‌های دولت گذشته در حق کشاورزان و فعالان عرصه‌های باغی و دامی گفت: فقدان حمایت جدی در گذشته سبب شد تا امروز وضعیت کشاورزان، دامداران و باغداران استان‌های شمالی در مرز نابسامانی و فلج کنندگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس با اشاره به تولید سالانه حدود هشت میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران افزود: مازندران در تولید ۱۴ نوع محصول کشاورزی رتبه نخست را در کشور دارد و هم اکنون هفت درصد تولیدات کشاورزی کشور در مازندران تأمین می‌شود.

وی با اظهار نگرانی از آینده نامعلوم کشاورزی در شمال بویژه مازندران خاطر نشان کرد: در صورت عدم تقویت سیاست‌های حمایتی در قبال کشاورزان استقلال این بخش که مقوم امنیت ملی است، در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عضو خانه ملت تصریح کرد: مجلس در برنامه هفتم توسعه به صورت محوری به بخش کشاورزی خواهد پرداخت اما برخی تنگ نظری، بخشی نگری و ملاحظات بلا وجه مدیریتی به روند توسعه بخش کشاورزی در کشور آسیب جدی وارد کرده است.

نماینده مردم بابل با اشاره به اهمیت تولید در فرآیند توسعه اقتصادی گفت: باید با اجرای برنامه عملیاتی روستاها به کانون توسعه وفعالیت های تولید تبدیل شوند.

عضو نمایندگان فراکسیون شمال کشور با تاکید بر ضرورت تأمین منابع پایدار برای اجرای طرح‌های زیر ساختی در حوزه کشاورزی افزود: اجرای طرح‌های زیر ساختی بخش کشاورزی در کشور به علت فقدان منابع پایدار در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

کد خبر 5424893

منبع: مهر

کلیدواژه: علی کریمی مجلس شورای اسلامی کشاورزی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی گرگان چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص توسعه صنعت فضایی در کشور گفت: توسعه کاربردهای صنعت فضایی جز محورهای مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

وی افزود: در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.

کد خبر 6090531 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود