Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ایوب توکلیان افزود: البته در موج ششم کرونا، شمار کودکان مبتلا به کرونا نسبت به موج های قبلی افزایش یافته است و در این راستا، ظرفیت تخت های بستری بیمارستان تخصصی کودکان "اکبر" افزایش یافته است تا در صورت نیاز به شکل مناسبی به این گروه از بیماران خدمات رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین تمرکز ما با وجود تلاش بسیار در بحث بالغان، بر روی موضوع کودکان مشکوک و مبتلا به کروناست و آمار اطفال مبتلا به کووید ۱۹ به‌صورت روزانه پایش می‌شود و در کنار آن پیگیر رفع مشکلات مربوط به این گروه از بیماران کرونایی هستیم.

دکتر توکلیان با بیان اینکه بحث افزایش تخت‌های درمانی ویژه بیماران کرونایی بیمارستان اکبر در دستور کار است، خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه‌ای دیده شده تا اگر با افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا مواجه شدیم از دیگر ظرفیت‌های اختصاص یافته، که قبل از موج ششم بحران کرونا پیش‌بینی شده بود نیز استفاده شود.

رییس کمیته مراقبت و درمان قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با وجود آنکه تعداد موارد سرپایی و بستری این گروه سنی در موج ششم بحران کرونا بسیار بیشتر از ۵ موج قبلی بوده، خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه فوتی در میان کودکان مبتلا به کرونا به ثبت نرسیده است.

دکتر توکلیان با ذکر این نکته که بازدید از بخش‌های بستری کودکان مبتلا به کرونا به طور مستمر در حال انجام است، افزود: وضعیت ضریب اشغال، تعداد تست‌های مثبت و وضعیت امکانات موجود به‌خصوص در بخش‌های PICU کرونا به‌صورت مستمر رصد می‌شود تا در صورت نیاز، مناسب‌ترین اقدام برای خدمت‌رسانی مؤثر و به‌موقع به کودکان مبتلا به کووید ۱۹ صورت پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون مشهد ویروس کرونا اومیکرون مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کودکان مبتلا به کرونا موج ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران