Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «محمد اعتمادی‌مقدم» سرپرست  اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از علل مهم و حائز اهمیت در تعداد و شدت حوادث جاده‌ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است.

وی افزود: امروزه اهمیت و ارزش کار معاینه فنی خودرو در حفظ محیط زیست، ایمنی و امنیت جاده‌ها بر کسی‌ پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقاء ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند.

اعتمادی‌مقدم یادآور شد: چهار مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: بر اساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی گفت: تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می‌شود.

اعتمادی‌مقدم خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۲۶ هزار ۸۶۹ مالک وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای بار و مسافر به مراکز معاینه فنی خراسان‌جنوبی مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: تعداد ۲۰ هزار ۷۵۳ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و ۶هزار ۱۱۶وسیله نقلیه نیز موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی ناوگان حمل و نقل معاینه فنی اعتمادی مقدم خراسان جنوبی معاینه فنی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز از صدور گواهی معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، عبدالرحیم قاصدی صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح معاینه فنی رایگان تاکسی‌های تبریز اظهار کرد: در این طرح که از اسفند سال گذشته اجرا شده، تاکنون برای بیش از ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی گواهی معاینه فنی رایگان صادر شده است.

وی افزود: با حمایت و مساعدت شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز، در راستای کاهش آلودگی هوا و حمایت از تاکسیرانان زحمتکش، طرح معاینه فنی رایگان تاکسی‌ها از اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز تصریح کرد: از تاکسیرانان درخواست می‌شود برای استفاده از مزایای طرح به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، مرکز شماره یک - شهرک امام خمینی (ره) – خیابان هلال احمر با شماره تلفن ۳۲۸۸۳۶۳۹، مرکز شماره دو - اتوبان شهید کسایی – روبروی شهرک یاغچیان – اول فتح آباد- با شماره تلفن ۰۹۱۴۳۱۸۹۸۳۲، مرکز شماره چهار- ۳۰۰ متر بعد از پل بعثت (مایان) نرسیده به پلیس راه تبریز – مرند با شماره تلفن ۳۲۸۶۴۹۲۷، مرکز شماره پنج - اتوبان شهید کسایی (انجمن حمایت از زندانیان) جنب شهرک آزمایش با شماره تلفن ۳۵۴۲۰۵۵۴ و مرکز شماره شش - میدان بسیج پایین‌تر از نمایشگاه بین المللی تبریز – باند کندرو با شماره تلفن ۳۶۳۷۱۴۷۱ از مراکز معاینه فنی شهر تبریز است.

کد خبر 751743

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • رفع ۸ نقطه پرتصادف در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها