Web Analytics Made Easy - Statcounter

خب، خبر خوب اینکه در این مطلب، قرار است به زبان ساده برایتان توضیح دهیم که استخراج چیست و با چه دستگاهی انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا به ساده‌ترین شکل با استخراج ارزهای دیجیتال و انواع روش‌های آن آشنا شوید.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

کلمه استخراج (Mining) به معنی تایید تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار با استفاده از حل مسائل پیچیده ریاضی توسط کامپیوترهای قدرتمند انجام شده و به این ترتیب، ارزهای دیجیتال تولید می‌شوند.

 این مسائل به حدی پیچیده هستند که به جز کامپیوترها، ابزار دیگری برای حل کردن آن‌ها وجود ندارد. درست مثل استخراج طلا که با گذشت زمان ذخایر معادن آن کاهش می‌یابد، با افزایش تعداد استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال هم، پیچیدگی مسائل بیشتر می‌شود؛ در نتیجه استخراج آن‌ها هم سخت‌تر خواهد شد.

دلیل انتخاب کلمه استخراج برای تولید ارزهای دیجیتال این است که همان‌طور که استخراج‌کنندگان در ازای کار سختی که در معادن انجام می‌دهند به فلزات ارزشمند دست پیدا می‌کنند، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال(ماینرها) نیز برای خدمتی که انجام می‌دهند پاداش دریافت می‌کنند که این پاداش به شکل ارزهای دیجیتال است.

اگر بخواهیم استخراج ارزهای دیجیتال را به زبان ساده توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که با توجه به شبکه‌ای که رمز ارز مورد نظر روی آن کار می‌کند، هر چند دقیقه یک بلاک جدید در شبکه تولید می‌شود. حالا اگر قادر باشید آدرس دقیق آن بلاک را حدس بزنید، می‌توانید آن را به حساب خود انتقال داده و مالک یک بلاک از آن رمز ارز شوید.

استخراج بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. برخلاف بانک‌ها که شما باید به آن‌ها اعتماد کنید در بیت‌کوین بحث اعتماد بسیار متفاوت است. در این ساختار شما باید به کد و قوانینی که شبکه را ایجاد کرده است، اعتماد کنید.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که پیدایش بیت‌کوین دقیقا بعد از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ نمی‌تواند تصادفی باشد. در اصل بیت‌کوین به طوری طراحی شده است تا سیستمی بدون نیاز به اعتماد به سازمان یا شخص خاصی باشد.

حالا سوال مهم اینجاست که اگر مثلا قرار نباشد به یک سیستم مرکزی مثل بانک اعتماد کنیم تا از بروز اشتباه محاسباتی جلوگیری کند، پس از کجا بدانیم که در سیستم بیت‌کوین، خطا یا تقلبی رخ نمی‌دهد؟

اینجاست که پای ماینرها در میان است تا امنیت شبکه بیت‌کوین را تامین کنند. ماینر (استخراج‌کننده) یک کامپیوتر با توان پردازشی بسیار بالاست که می‌تواند قوانین تراکنش‌های بیت‌کوین را بررسی و اجرا کند.

در واقع، تراکنش‌های بیت‌کوین در دسته‌های خاصی به نام بلاک قرار می‌گیرند. بعد، یک رشته کاراکتر خاص تصادفی باید توسط ماینرها در شبکه حدس زده شود تا بلوک جدید ایجاد شود. این کاراکترها به عنوان هش بلاک شناخته می‌شوند. هر بلاک حاوی هش بلاک قبلی و همچنین هش جدیدی است که باید حدس زده شود.

هنگامی که این هش به درستی حدس زده شود، ماینرها می‌توانند بلاک را به زنجیره اصلی بیت‌کوین اضافه کنند.

حالا، به کل این فرآیند حدس زدن هش، گواه اثبات کار (Proof of Work) گفته می‌شود. این سازوکار مهم‌ترین ویژگی امنیتی این شبکه است که باید آن را درک کنید تا از چگونگی استخراج بیت کوین سر دربیاورید. اما این الگوریتم چگونه کار می‌کند؟

پاداش استخراج ارز دیجیتال

با گنجاندن هش بلاک قبلی در بلاک جدید، ماینرهای دیگر شبکه می‌توانند تکراری بودن یا نبودن یک تراکنش را به راحتی بررسی کنند. به مجموعه این بلاک‌ها، زنجیره بلاک یا همان بلاک چین گفته می‌شود.

ماینرها برای انجام این اعمال از کارمزدی که کاربران برای انجام تراکنش‌هایشان پرداخت می‌کنند، مقداری به عنوان پاداش کسب می‌کنند. این پاداش‌ها در اصل به عنوان مشوقی برای تامین امنیت شبکه در نظر گرفته شده است.

دستگاه استخراج بیت‌کوین

اولین و مهمترین دستگاهی که برای استخراج بیت کوین نیاز دارید یک دستگاه استخراج (ای‌سیک ASIC ) است.

ای‌سیک یا مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) یک دستگاه پردازش است که با هدف خاصی طراحی شده است. دستگاه استخراج ASIC به دستگاه یا سخت‌افزار رایانه‌ای اطلاق می‌شود که از آن تنها با هدف استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

به طور کلی، هر ماینر ASIC برای استخراج یک یا چند نوع ارز دیجیتال خاص ساخته شده‌ است. یعنی یک ماینر ASIC بیت کوین فقط می‌تواند بیت‌کوین استخراج کند.

دستگاه‌های ASIC که به طور خاص برای ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند، در یک مصرف انرژی یکسان قدرت پردازش بسیار بالاتری نسبت به رایانه‌ها ارائه می‌دهند. تراشه‌های ASIC برای استخراج ارزهای دیجیتال به‌طور فزاینده‌ای بهبود و توسعه یافته‌اند.

تجهیزات تامین انرژی مصرفی

برای راه‌اندازی ماینرهای خود به یک یا چند واحد تامین انرژی یا PSU نیاز دارید تا انرژی مصرفی دستگاه‌های شما براورده شود. برای محاسبه میزان انرژی مصرفی دستگاه‌های خود باید میزان توان اسمی که بر روی هر دستگاه آمده را با هم جمع کنید و در انتها یک ضریب اطمینان ۱۰ الی ۲۰ درصدی در نظر بگیرید.

برای مثال اگر 10 دستگاه ماینر دارید که هر کدام ۲۰۰۰ کیلووات انرژی در ساعت مصرف می‌کنند شما به حدود ۲۳۰۰۰ کیلووات انرژی در هر ساعت نیاز دارید.

آیا استخراج ارز دیجیتال به‌صرفه است؟

باید توجه داشته باشید که در اغلب رمزارزها مثل بیت‌کوین، شما باید برق و تجهیزات پیشرفته‌ای به کار بگیرید تا بتوانید استخراج را با موفقیت انجام دهید.

به دلیل الگوریتم گواه اثبات کار که در بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری از رمزارزهای دیگر استفاده می‌شوند، استخراج برای افراد عادی اصلا به‌صرفه نیست. دلیل اصلی این شرایط هم، بالا رفتن رقابت بین ماینرها برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزهاست.

این روزها شما باید از تجهیزات گران‌قیمتی استفاده کنید تا بتوانید مثلا بیت‌کوین استخراج کنید. البته نباید صورت حساب برق سر ماه را فراموش کنید که می‌تواند بسیار بالا باشد.

جدا از همه این موارد، باید بدانید که دیگر ماینرها ممکن است از تجهیزات جدیدتری استفاده کنند و زودتر از شما هش بلاک‌ها را حدس بزنند. در این صورت، پاداش استخراج برای آن‌ها لحاظ می‌شود و سر شما بی‌کلاه می‌ماند.

اما یک روش ساده‌تر هم وجود دارد: خرید رمزارز!

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

حالا اگر می‌خواهید هم وارد دنیای شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال شوید و هم از این طریق سود کسب کنید، می‌توانید با خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های رمزارز، وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

اولین اقدام برای خرید ساده و سریع ارز دیجیتال این است که در یک صرافی رمزارز ثبت‌نام کنید. بعد از این مرحله، خیلی راحت می‌توانید وارد حساب کاربری‌تان شوید و به معامله انواع ارزهای دیجیتال بپردازید.

سخن آخر

با اینکه استخراج ارزهای دیجیتال و کسب رمزارز به‌عنوان پاداش این کار، اهمیت بالایی در تامین امنیت شبکه‌های رمزارز دارد، اما توجه داشته باشید که این کار هزینه‌هایی دارد که کم هم نیست. بنابراین، همه نمی‌توانند وارد صنعت استخراج شوند.

در عوض، شما با سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال آینده‌دار، هم می‌توانید جزو کسانی باشید که زودتر از دیگران وارد دنیای بلاک‌چین شده‌اند و هم سود مناسبی کسب کنید. در نتیجه اینکه، خرید ارز دیجیتال هزینه و زمان بسیار کمتری نسبت به استخراج ارز دیجیتال دارد  و به‌ صرفه‌تر است.

کد خبر 657278 برچسب‌ها رمزارز اینترنت - بلاکچین ارز دیجیتال بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز اینترنت بلاکچین ارز دیجیتال بیت کوین استخراج ارزهای دیجیتال استخراج ارز دیجیتال استخراج بیت کوین برای استخراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل

بنیاد ملی نخبگان از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌های حل مسئله ادامه مسیر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، میز هم‌اندیشی و تبادل دانش و فناوری با موضوع امنیت غذایی (کشاورزی) جهت به‌کارگیری ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل به همت بنیاد ملی نخبگان تشکیل می‌شود.

احصای نظام مسائل کشور حول چالش‌های امنیت غذایی (کشاورزی) و بررسی گلوگاه‌های آن، تبدیل مسئله کلان به مسائل خرد و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور برای ایفای نقش در لایه‌های حکمرانی، ساختاری و لایه‌های علمی و فناوری از اهداف تشکیل این میز است که جهت بهره‌مندی گسترده از ظرفیت ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل در بستر فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

در ادامه، تعمیق موضوع، جمع‌بندی و تشخیص اولویت‌ها و ارائه راه حل‌های متناسب با شرایط کشور در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و با حضور اعضای میز هم‌اندیشی دنبال می‌شود.

همچنین بنیاد ملی نخبگان در راستای تشکیل هسته‌های حل مساله و اجرایی‌سازی، از راهکارهای استخراج شده حمایت ویژه کرده و افراد در جایگاه مجری، مشاور یا ناظر در هسته‌ها ادامه مسیر می‌دهند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، فراخوان عمومی برای تشکیل میزهای تخصصی حول موضوعات آب، ناترازی انرژی، بانک، اصلاحات ارزی، قیمت‌گذاری کالا با هدف تحقق پیشرانی نخبگان در پیشرفت کشور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir و دفتر امور بین‌الملل به آدرس international.bmn.ir به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر