Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@19:16:39 GMT

قصه «ساخت ایران» جدید شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۲۲۲

قصه «ساخت ایران» جدید شده است

کارگردان سریال «ساخت ایران ۳» گفت: قصه «ساخت ایران» در فصل سوم، جدید شده است و نیاز به بازیگران جدیدی داشتیم که به خوبی در جای خود قرار گرفتند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر افشار جم پس از سه سال تلاش بی‌وقفه، موفق به اختراع اکسیری مهم و ارزشمند در زمینه نانوتکنولوژی می‌شود. او پس از ناکامی در یافتن سرمایه‌ لازم، تصمیم می‌گیرد از ایران خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هنگامی که یک تصادف، او را راهی بیمارستان می‌کند؛ تمام مدارک و اطلاعات مهم او توسط دزدی به نام غلامحسین به سرقت برده می‌شود. غلامحسین برای رهایی از دست پلیس، با مدارک دکتر افشار، از کشور خارج شده و با هویتی جعلی، تلاش می‌کند تا اختراع او را به فروش برساند. این خلاصه ای بود از داستان سریال ساخت ایران که در سال ۱۳۹۰به کارگردانی محمد حسین لطیفی برای شبکه خانگی ساخته شد. سریالی که توانست با همه نقاط ضعف و قوتش به ساخت سری دوم برسد.

ساخت ایران ۲ با تعویض کارگردان

«ساخت ایران ۲» اما تغییرات عمده ای داشت. محمد حسین لطیفی جای خود را به برزو نیک نژاد داد، مسیر قصه به کلی عوض شد و چند بازیگران تعویض شدند. تغییر کارگردان در این سری از این سریال باعث کاهش کیفیت هنری اثر شده و «ساخت ایران» را از یک اثر سرگرم‌کننده متوسط به سریالی پایین‌تر از حد استاندارد تبدیل کرد. ولی همچنان و در زمان خودش یکی از پر بیننده ترین سریال های شبکه خانگی محسوب میشد.

در این سری از سریال، تماشاچی داستان غلام با بازی امین حیایی را دنبال میکند که  پس از آزادی از زندان به کار و زندگی خود مشغول شده است. به دختری به نام بیتا (سحر دولتشاهی) علاقه‌مند شده و تلاش می‌کند او را به ازدواج راضی کند. اما شخصی به نام سعید توتونچی (مهران احمدی) به ایران می‌آید و می‌گوید حامل پیام مهمی از طرف ژاکلین برای غلام است و … محمد رضا گلزار و مصطفی کیایی دیگر بازیگران اصلی سریال بودند. هر دو نیز در نقش دوستان غلام بازی کردند که تا این جا نقش گلزار کم رنگ تر بود.

این سریال از جمله سریال های کمدی شبکه خانگی بود که یکی از مولفه های موفقیت خود را بر شوخی ها گذاشت. اصولا کمدی ها در جذب مشتری، یک گام جلوتر هستند و اگر قلاب شان گیر کند راحت تر به فروش می رسند. وانگهی، جامعه ما همچنان به کمدی نیاز دارد ولی نه هر نوعی از آن. سریال برزو نیک نژاد اما در این مسیر موفق نیست. اصلا یک گام عقب تر؛ «ساخت ایران ۲» قصه اش را آرام روایت کرد  صاحب گره افکنی و گره گشایی های قدرتمند نبود و نسبت به سری نخست آن از  قدرت سرگرم کردن کمتر مخاطب برخوردار بود.  

شخصیتهای تکراری

سری دوم «ساخت ایران ۲» برای ایجاد خنده سراغ کلیشه های تکراری رفت. و این تکرار بیش از همه در شخصیت پردازی دیده می شد و کارگردان نتوانسته بود افزوده ای جذاب بر آن ها داشته باشد. شخصیت های اصلی یعنی غلام و فرهاد مدام گرفتار خطای رفتاری و کلامی می شوند و گاه بدیهی ترین موضوعات را نمی دانند!


ساخت ایران ۲

قصه ناموجه در مجموعه ساخت ایران

فیلم نامه «ساخت ایران ۲»کاملا بی‌چفت‌وبست و بی‌منطق بود نوشته‌ای از سر رفع تکلیف که بیشتر به طنزهای آیتمیک شبیه بود. داستان از همان قسمت‌های اول با وسط کشیدن پای فرزند غلامحسین وارد گره‌افکنی می‌کند در حالی که بیننده سری قبلی را تماشا کرده و می‌داند که هیچ ازدواجی رخ نداده بود. این اشکال منطقی با یک داستان کاملا تخیلی توجیه می‌شود تا بهانه سفر بازیگران اصلی به چین جور شود.
 


سریال ساخت ایران ۲


از این‌جا به بعد تقریبا تمام داستان جست‌وجویی نامعقول و تصادفی به دنبال یک گنج است که مدام کش می آمد  تا فضا برای شوخی‌ها فراهم شود. در فاز بعدی نیز جست‌وجو به نوعی جنگ تبدیل شد و کشمکش بین شخصیت‌ها با فردی به نام «توتونچی» در ایران ادامه پیدا کرد. در طول سریال اما نه خبری از غافلگیری است، نه کسی می‌فهمد چرا نقش‌های مثبت و منفی تصمیم دیگری نمی‌گیرند و نه شخصیت‌پردازی به گونه‌ای بود که مخاطب انتظار رفتاری غیر از مزه‌پرانی داشته باشد. گره‌گشایی‌ها هم عمدتا نامعقول رخ می‌داد.

شوخی‌های پرتعداد و کم‌اثر

جنس شوخی‌های طراحی‌شده برای «ساخت ایران ۲» کلیشه‌ای و اغراق‌آمیز بود و همین موضوع باعث شد سریال به یک مجموعه زیر متوسط تبدیل شود. طراحان سریال از نمایش کوچک ترین اتفاقی که فکر کرده‌اند موجب خنده بخشی از مخاطبان شود، نگذشته‌اند و هر کلامی را که به نظر خودشان بامزه بوده، لابه لای دیالوگ‌ها گنجانده‌اند؛ غافل از آن که چنین شیوه‌ای ممکن است بخش دیگری از مخاطبان را دلزده کند.
 


سریال ساخت ایران ۲

رنگارنگ با چهره و لباس

«ساخت ایران ۲» با تمام ضعف‌هایش مجموعه‌ای رنگارنگ است که در چشم مخاطب زیبا جلوه می‌کرد سازندگان این سریال با استفاده از فضای خاص شبکه نمایش خانگی، انواع و اقسام گریم‌ها و پوشش‌ها را به نمایش گذاشتند و سعی کردند ضعف‌های هنری کار را با جذابیت‌های بصری ساده بپوشانند.

لوکیش‌های توریستی

عجیب‌ترین نکته «ساخت ایران ۲» به محل فیلم برداری سکانس‌های مختلف این مجموعه مربوط است؛ جایی که سازندگان سعی کرده‌اند به جای طراحی قصه، صرفا خلاقیت شان را در قرار دادن بازیگران در لوکیشن‌های متفاوت به کار بگیرند. کافی است سریال را مرور کنید تا ببینید که بخش عمده طنز این مجموعه مبتنی بر واکنش‌های اغراق‌آمیز کاراکترها به مکان خاصی است که در آن قرار می‌گیرند.
 


سریال ساخت ایران ۲
 

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف، پیست موتورسواری و کارتینگ، باغ عروسی، مسابقه مچ‌اندازی در رینگ بوکس، قبرستان، فروشگاه اسباب‌بازی، خانه سنتی چینی، هتل‌های مجلل، شهربازی، دانشگاه، باغ وحش، معبد کاهنان، موزه، آکواریوم غول‌آسا، عرشه کشتی تفریحی، ویلای فوق‌لوکس «توتونچی» و باند پرواز هواپیماهای شخصی تنها بخشی از لوکیشن‌های درنظرگرفته‌شده برای خلق موقعیت‌های کمدی این سریال هستند. سکانس‌های پرتعداد از شهرها و جاذبه‌های توریستی چین را هم به این فهرست اضافه کنید. ترفندی که به خاطر غیرضروری بودنش، باعث دلزدگی عده زیادی از بینندگان می‌شود.


 
آیا داستان ساخت ایران ۳ جدید است؟

اما باهمه این ها سازندگان بار دیگر تصمیم با ساخت سری سوم این سریال گرفته اند که این بار کارگردانی این مجموعه را «بهمن گودرزی» بر عهده دارد. گودرزی در خصوص ساخت سری سوم این سریال گفت:مدتی است مشغول تصویربرداری فصل سوم هستیم و این روزها هفته پایانی تصویربرداری‌مان در حومه تهران است.

وی درباره تفاوت بین فصل های این سریال ادامه داد: ما سعی کردیم این فصل از ساخت ایران را با کیفیت و جذاب تر از فصل های قبلی بسازیم، چه در بخش قصه و فیلم نامه و چه در متن و اجرا. به طور معمول بین سریال های چند فصلی، دیده می شود که فصل های جدیدشان کیفیت مطلوبی نسبت به فصل های قبلی ندارند. اما در مورد فصل سه ساخت ایران این موضوع مصداق ندارد.

کارگردان سریال «زیر همکف» درباره اینکه آیا تغییر بازیگران این سریال به کیفیت کار لطمه زده است؟ گفت: نه، چون قصه جدید شده است نیاز به بازیگران جدید داشتیم که آمدند و به خوبی در جای خود قرار گرفتند و فکر می کنم اگر فصل بعدی هم ساخته شود نیازمند حضور بازیگرانی است که در فصل سه حضور داشتند.

گودرزی در ادامه بیان داشت: خط قصه فصل سه تغییر کرده است، هر چند خط اصلی در  فصل یک و دو هم خیلی به هم مرتبط نبود و تنها نقطه تشابه‌شان حضور برخی بازیگران بود.

وی درباره حضور خود به عنوان کارگردان در تلویزیون نیز گفت: چند طرح و فیلم نامه تلویزیونی دارم اما نمی دانم که به کجا برسد.

 امین حیایی، محمدرضا گلزار، مجید صالحی، هومن برق نورد، بهنام تشکر، فرهاد اصلانی، آناهیتا درگاهی، پاملا الکیک، پیر داغر، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، بهاره رهنما، مهران رجبی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مهران احمدی، سارا بهرامی، امیرحسین رستمی، حسین امیدی از بازیگران این سریال در فصل سه هستند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سریال ساخت ایران بهمن گودرزی سریال ساخت ایران ساخت ایران ۲ شوخی ها فصل سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان

«فیلم سینمایی مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، چند روزی است اکران عمومی شده و در سینماهای کشور به نمایش در آمده است. فیلم مست عشق رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را زده و تنها پس از گذشت ۳ روز از اکران به فروش بیش از ۲۱ میلیاردی رسیده است؛ اما با این همه، مست عشق با نقدهای تند وتیزی مواجه شده است.

بازیگران مست عشق پارسا پیروزفر در نقش مولانا، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (پسر مولانا)، بوران کوزوم در نقش علاءالدین، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)، بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون (همسر مولانا)، حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر، خالد ارگنچ در نقش بهاالدین ولد (پدر مولانا) خلاصه فیلم مست عشق این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. مدت زمان مست عشق ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

دانلود صوت نقد فیلم مست عشق

کد خبر 749026

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • بازیگران سریال تورم
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان