Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:12:17 GMT

انجماد دی ان ای حیوانات برای جلوگیری از انقراض آنها

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۴۰۳

انجماد دی ان ای حیوانات برای جلوگیری از انقراض آنها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، باغ وحش پاینتن در شهر دوون انگلیس با « نیچرز سیف»(Nature s Safe، یکی از بانک های زیستی زنده اروپا) در این پروژه همکاری می کند. این بانک زیستی تاکنون نمونه های دی ان ای ۸۲ گونه را در آزمایشگاه های خود منجمد کرده است.

استیو نش یکی از کارمندان خیریه «وایلد پلنت تراست» که باغ وحش را اداره می کند، در این باره می گوید: این فرصتی هیجان انگیز است و نشان دهنده تنوع نقش هایی است که یک باغ وحش نوین و خوب می تواند انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از گونه های جانوری در مرز انقراض قرار دارند.

او در ادامه می افزاید: ما سعی داریم این حیوانات را حفظ کنیم. اما گونه های بسیاری وجود دارند که چالش های زیادی در حیات وحش دارند. منجمد کردن دی ان ای این حیوانات یک اقدام حفاظتی برای گونه هایی است که می توان ماده ژنتیک آنها را برای استفاده در آینده حفظ کرد.

در حال حاضر حدود ۴۰ هزار گونه در معرض انقراض قرار دارند و این خیریه سعی دارد داده های ژنتیکی آنها را ذخیره کند.

کد خبر 5424840 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی دی ان ای مهندسی ژنتیک گونه های در حال انقراض حاکمیت سایبری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ایالات متحده امریکا فناوری فضایی اینترنت گوگل نوآوری ماهواره خودروی برقی بد افزار روسیه امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!

ماموران سازمان نجات حیوانات در مکانی به نام «هوپ»، دو لاشخور دیدند که غرق در زباله‌ها مشغول غذا خوردن بودند. این دو لاشخور در نهایت زباله‌ای کاملا تخمیرشده خوردند که آنها را به شدت مسموم کرد.

ماموران، ابتدا تصور کردند که این دو لاشخور به شدت بیمار هستند. اما پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شدند، آنها آنقدر مست هستند که توانایی پرواز ندارند. در واقع خوردن میوه‌های فاسد به‌شدت تخمیرشده موجب مستی این دو لاشخور شده بود.

این ماموران یک شب لاشخور‌ها را نگهداشتند و ابتدا به آنها مایعات فراوان و روز بعد یک صبحانه مفصل دادند. پس از اینکه مستی از سر لاشخور‌ها پرید، آنها به حیات وحش و محل زندگی‌شان بازگردانده شده‌اند.

به گفته ماموران سازمان نجات حیوانات، برای اینکه موجب صدمه به حیوانات نشویم، بهتر است زباله‌ها را حتما در کیسه‌های در بسته قرار دهیم.

منبع: خبرآنلاین

tags # حیوانات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • لاشخورهای مست را ببینید