Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:00:37 GMT

«داستان پدر» روایت شد/ پسری که پدرش را قهرمان می‌داند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۴۶۵

«داستان پدر» روایت شد/ پسری که پدرش را قهرمان می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «داستان پدر» به کارگردانی شهریار فراش بیرانوند و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به روایت داستان پدری می‌پردازد که قهرمان زندگی پسرش می‌شود.

شهریار فراش بیرانوند درباره چگونگی شکل‌گیری ایده انیمیشن «داستان پدر» گفت: ایده‌های مختلفی در ذهن داشتم اما به دنبال پروژه‌ای بودم که مناسب کودکان باشد و داستانی ساده و گیرا برای جذب مخاطب کودک و خانواده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل این سوژه را انتخاب کردم که اگرچه مناسب جشنواره‌هاست اما مختص جشنواره و فقط برای بزرگسالان ساخته نشده است.

وی با اشاره به تلاشش برای به تصویر کشیدن قهرمان‌هایی از زندگی واقعی تصریح کرد: همیشه قهرمان‌هایی در کتاب‌ها می‌بینیم اما من می‌خواستم قهرمان‌هایی واقعی در دنیای بیرون را معرفی کنم. آدم‌هایی که در اطراف ما حضور دارند و ممکن است الگوی زندگی ما باشند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه نقش اصلی این انیمیشن پدر است، عنوان کرد: درست است که ما در طول کار بیشتر کاراکتر پسر را می‌بینیم اما کاراکتر تاثیرگذار که قصه را پیش می‌برد پدر است. این انیمیشن با تکنیک ۲ بعدی دیجیتال تولید شده و دیالوگ محور نیست.

وی افزود: دکوپاژ، طراحی کاراکترها و استوری برد این درام ۸ دقیقه‌ای به پایان رسیده و در حال حاضر استوری ریل کار در حال انجام است که تا هفته بعد تمام خواهد شد. پیش بینی می‌کنم «داستان پدر» سال آینده آماده نمایش شود. بخش زیادی از امور تولید را خودم به تنهایی انجام می‌دهم. کامیار شفیع‌پور بخش جلوه‌های ویژه و کامپوزیت را برعهده دارد و داوود زارعی مشاور کارگردان است.

«داستان پدر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و روایت پسری است که همیشه پدرش را در نقش قهرمان داستان‌های مختلف می دیده است ولی پس از اتفاقاتی متوجه می‌شود قهرمان واقعی کسی جز پدرش نبوده است.

کد خبر 5424948 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انیمیشن فیلم کوتاه جشنواره سینمایی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر جشنواره موسیقی فجر کنسرت موسیقی تئاتر ایران خانه هنرمندان ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی ویروس کرونا حسین مسافر آستانه شبکه پنج سیما هنرمندان تئاتر رادیو صبا داستان پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد که در کمتر از سه ساعت ۲۲ هواپیمای چینی را در مجاورت این جزیره شناسایی کرده است.

براساس گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که منتشر شد، اعلام کرد: ما فعالیت‌های ۲۲ هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق چین را از ساعت ۹:۳۰ (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) رصد کردیم.

وزارت دفاع تایوان افزود: ۱۲ هواپیما از خط میانی عبور کرده و برای اهداف پدافند هوایی از شمال و مرکز تایوان وارد منطقه شناسایی شدند و پس از آن هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌ها به عنوان بخشی از گشت رزمی مشترک به ناو‌های نیروی دریایی چین پیوستند.

این تنش‌های کمتر از یک ماه قبل از مراسم تحلیف لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید تایوان در ۲۰ مه، که چین او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند، ثبت شد.

خط میانی نمایانگر یک مرز غیررسمی است، اما تا حد زیادی به آن پایبند است که در امتداد وسط تنگه جداکننده تایوان و چین قرار دارد. این خط در دوران جنگ سرد در تلاش برای جداسازی طرف‌های مقابل و کاهش خطر درگیری ترسیم شد.

چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و تایپه از زمان انتخاب رئیس جمهور تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ تشدید شده است و او تایوان را عملاً اساسا مستقل می‌داند که خط قرمزی برای پکن است.

بعید است که تایوان تنش‌ها را آرام کند، زیرا دولت کنونی این جزیره نیز مانند دولت تسای از اتخاذ رویکردی قاطع در قبال پکن، که هشدار داده است انتخاب وی منجر به «جنگ» خواهد شد، حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور