Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:33:05 GMT

اجرای 10 هزار و 283 پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۶۲۹

اجرای 10 هزار و 283 پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار محمد زهرایی ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی یک‌هزار و ۱۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی و بهره‌برداری از ۶۰۳ پروژه در این راستا در استان زنجان که در سالن ولایت سپاه انصارالمهدی (عج)زنجان برگزار شد، با اشاره به گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و آغاز چهل و چهارمین سال این پیروزی اظهار کرد: گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب در مقایسه با ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوت عمر زیادی محسوب نمی‌شود، ولی مقایسه عملکردها بیانگر فاصله زیاد بین این دو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات در بخش مادیات به مردم از جمله بهره‌مندی آنها از برق، آب و اینترنت افزود: هر چند همه این اقدامات لازم و ضروری است، ولی باید متوجه بود که مهمترین دارایی انقلاب تربیت انسان در تراز دانایی است که اگر مد نظر قرار نگیرد ظلم در حق انقلاب محسوب می‌شود، چرا که انقلاب اسلامی بشریت را به لحاظ دارایی صاحب هویت کرد.

وی با بیان اینکه باید از خود پرسید که آیا در طول تاریخ بشریت انسان‌های فطری و معنوی و در واقع ایثارگر و شهدا تربیت شده‌اند یا نه، افزود: این دارایی انقلاب برای بشریت است و تربیت انسان در این وجه مهمترین و بزرگترین دارایی انقلاب است که آدم‌هایی با قلب سرشار از خداوند برای دفاع از بشریت تربیت کرده است.

سردار زهرایی با اشاره با مدل رفتاری مردم ایران در اوج شروع ویروس کرونا از طریق کمک به هم‌نوع که همزمان تحریم‌های ظالمانه را نیز تحمل می‌کند، تصریح کرد: ما شکرگزار این دارایی، نعمت انقلاب و نعمت ولایت هستیم، بنابراین اگر مقایسه‌ای هم می‌کنیم باید درست انجام شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه برنامه امروز کلنگ‌زنی و افتتاح طرح جامع محرومیت‌زدایی بر اساس نیروی بسیج به عنوان یک نیروی مردم پایه است، ادامه داد: این طرح تهیه شده و روی میز دولت‌ها برای عملیاتی شدن قرار گرفت که دولت سیزده م به عنوان یک دولت مردم‌نواز از آن استقبال کرد که زمینه توسعه عدالت را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و در مدت چهار سال اجرا خواهد شد، افزود: این طرح در یک هزار و ۸۷ محله و در پروژه‌های آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین جاده بین مزارع و روستاها و حاشیه شهرها با هدف فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس اجرا خواهد شد، چرا که حاشیه شهرها به عنوان حلقه مولد برای صنایع خرد و متوسط لحاظ شده تا از مصرف کننده به سمت مولد شدن هدایت شوند.

سردار زهرایی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های آبرسانی توسط بسیج افزود: این پروژه‌ها به صورت جهادی، غیرانتفاعی، مردمی و با مشارکت همگانی در راستای حل مسائل و مشکلات روستا ها عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه اقداماتی برای حل مشکل مسکن و کشاورزی هم در دست اقدام است، ادامه داد: مشخصات فنی این پروژه‌ها در بازه زمانی مورد نظر تهیه و از ظرفیت همه نیروهای فعال در جامعه هدف، گروه‌های جهادی و خیران برای پیشبرد اهداف استفاده خواهد شد

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز محرومیت زدایی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند