Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- عبدالرحیم دادجو رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در چند روز گذشته و به دنبال بارندگی در منطقه طاوه سیاه واقع در شمال دریاچه سد رئیسعلی دلواری بخش شبانکاره در مرز بین استان بوشهر و استان فارس، راه‌های زمینی دسترسی تعدادی از عشایر منطقه از بین رفت که در پی درخواست شبکه بهداشت درمان شهرستان دشتستان بالگرد اورژانس هوایی جهت کمک رسانی به این عشایر به پرواز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: در این عملیات هوایی که با حضور و نظارت مستقیم علیرضا پورشمس معاون عملیات اورژانس ۱۱۵ استان و تکنسین‌های اورژانس هوایی بوشهر آقایان شنبدی و نوید کیا انجام شد پزشک، پرستار و مامای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز حضور داشتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی، اقداماتی نظیر ویزیت مادر باردار، توزیع ۱۰ کارتن اقلام و تجهیزات دارویی بین ۸۵ خانوار پراکنده در منطقه و تست سریع کرونا برای افراد عشایر مشکوک به کرونای منطقه از اقدامات انجام شده دانست.

دادجو ادامه داد: انجام واکسیناسیون کرونا به‌نحوی‌که تعدادی از افراد نوبت اول واکسیناسیون را توسط این تیم دریافت کردند، سرم تراپی و ویزیت سرپایی بیماران توسط پزشک از دیگر خدمات ارائه‌شده به عشایر منطقه بود.

او افزود: در این عملیات که ۷ ساعت به طول انجامید به ۱۱۰ خانوار که در چند روز گذشته ارتباط زمینی آن‌ها قطع‌شده بود خدمات بهداشتی و درمانی موردنیاز ارائه و بالگرد اورژانس برای این خدمات ۳ ساعت پرواز کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: از رئیس دانشگاه، کادر پروازی خلبان علوی و خلبان حسینی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، بسیج جامعه پزشکی و سازمان امور عشایری که در این ماموریت ما را یاری کردند تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات بالگرد اورژانس عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: آتش‌سوزی و انفجار گاز در یک باب منزل مسکونی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.
سید حمیدحسینی افزود:پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که یکی از مصدومین جوانی حدودا ۴۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.
وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر حادثه خانمی ۶۰ ساله انجام شده و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی حکیم منتقل شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن