Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت الله دهقانی به ساخت شهربازی در ساحل شهر بندرعباس اشاره و بیان کرد: با همکاری بخش خصوصی ساخت شهربازی در ساحل بندرعباس آغاز و تجهیزات آن نیز به صورت کامل خریداری شده است و این شهربازی که در ۲ فاز پیش‌بینی شده بخشی از آن در ضلع پارک غدیر تا ایام تعطیلات نوروز راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راه اندازی این شهربازی در ساحل، یکی از نیازهای شهروندان برای تفریح می‌باشد و همچنین باعث رونق گردشگر می‌شود.

دهقانی افزود: توسعه در فضای ساحلی و تفریحی باعث اشتغال‌زایی جوانان، افزایش درآمدهای شهری و همچنین کیفیت زندگی بهتر برای شهروندان می‌شود که این مهم نیازمند، ظرفیت‌های مختلف و توسعه این ظرفیت‌ها است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۹ بوستان ساحلی در شهر بندرعباس وجود دارد که این بوستان‌ها و فضای سبز ساحلی حدود ۴۴ هکتار از سواحل شهر بندرعباس را به خود اختصاص داده اند و توسعه این بوستان‌ها نقش مهمی در حوزه‌ی گردشگری دارد و برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز در این مکان‌ها فعال است.

دهقانی بیان کرد: در حوزه تفریحات دریایی یک سری برنامه‌هایی برای سال آینده پیش بینی شده است و برای ساماندهی سواحل به همکاری بخش خصوصی با شهرداری نیازمندیم.

وی با اشاره به المانهای موجود در شهر افزود: با مشارکت سازمان‌های فضای سبز و فرهنگی و ورزشی، در کنار نمادها و مجسمه‌های سطح شهر تابلوهایی تحت عنوان تابلوی راهنما نصب می‌شود که اطلاعاتی در خصوص المان و مجسمه‌ی نصب شده بر روی آن تابلوها جهت آشنایی شهروندان صورت می‌گیرد.

دهقانی به آلاچیق‌های موجود در ساحل شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: طی دو سال گذشته بخاطر شرایط کرونایی آلاچیق‌ها دچار مشکل شده است و برای استفاده‌ی بهینه و مناسب شهروندان کار بهسازی و مرمت این آلاچیق‌ها در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه سخنان خود به ورود خودرو در ساحل سورو اشاره و خاطر نشان کرد: از آنجایی که بخشی از مردم این منطقه در ساحل سورو ارتزاق می‌کنند و برای خود اشتغالزایی ایجاد کرده اند و شهرداری به دنبال رضایت مردم است و از طرفی بخشی از مردم این منطقه برای اینکه ساحل سورو بسته شود ناراضی هستند، باید با همکاری شورای تأمین شهرستان تدبیری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب سایتی در تل سیاه پیش بینی شده و همچنین ماشین‌هایی با آرم جمع آوری سگ‌های ولگرد در حال جمع آوری سگ‌ها از سواحل و تمامی محلات می‌باشند و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده‌ی هرگونه مشکلی با سامانه‌ی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.

دهقانی بیان داشت: ما در مجموعه‌ی مدیریت شهری به دنبال توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس و افزایش رضایت شهروندان می‌باشیم و امیدواریم که بتوانیم با همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه خدماتی بهینه و در خور شأن مردم بندرعباس ارائه کنیم.

کد خبر 5425022

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس شهربازی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی همدان گرگان شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه

دبی با رونمایی از پروژه بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته در کنار ابرپروژه‌هایی هم‌چون بزرگ‌ترین فرودگاه، اولین استادیوم زیر آب، بلندترین برج ساعت مسکونی جهان و دبی‌لند، گام دیگری در تبدیل شدن به شگفتی جهان برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابرشهر خاورمیانه، دبی، در حال حاضر از بلندترین ساختمان‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین مرکز خرید، خانه شگفتی‌های معماری متعدد است. این شهر بیش از ۴۲۵ رکورد جهانی گینس دارد که بیش از هر شهر دیگری در خاورمیانه است. در جدیدترین اقدام خود نیز به برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته رونمایی کرده که می‌تواند به شگفتی بعدی جهانی تبدیل شود، زیرا این خط ساحلی ۴۵ مایلی قرار است به بهشت حرا تبدیل شود.

بزرگ‌ترین ساحل جهان در دبی

این پیشنهاد بلندپروازانه دارای گنبدهای شیشه‌ای آینده‌نگر است که مرکز بازدیدکنندگان، موزه گیاه‌شناسی و مرکز حفاظت را در خود جای خواهد داد و توسعه‌دهنده آن از طرح‌هایی برای کاشت ۱۰۰ میلیون مانگرو در سواحل خلیج فارس رونمایی کرده است. در داخل گنبدهای زیستی، بازدیدکنندگان می‌توانند گیاهان مختلف را بررسی کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد جنگل‌های حرا و گیاهان منطقه بیاموزند.

گردشگران همچنین می‌توانند در طول خط ساحلی قدم بزنند و از طبیعت اطراف و مناظر خیره‌کننده اقیانوس لذت ببرند. پروژه حاضر برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و سلامتی نیز مسیرهای دویدن و دوچرخه‌سواری به همراه تمام امکانات ورزشی ساحلی ارائه داده است.

زیرساخت‌های پروژه همچنین شامل فضاهای اجتماعی و مناطق اختصاص داده شده به کشاورزی زیست شور (یک روش کشاورزی با استفاده از آب شور) خواهد بود.

علاوه بر مزایای تفریحی، این پروژه با هدف تقویت گردشگری آموزشی و اکوسیستم محلی به نحوی پیاده‌سازی خواهد شد که طبیعت را با اوقات فراغت ترکیب می‌کند.

حرای دبی گواهی بر این است که چگونه نوآوری‌های شهری و محیطی می‌توانند به‌عنوان الگویی هماهنگ برای شهرهای سراسر جهان عمل کنند و قدرت دگرگون‌کننده ادغام حفاظت از محیط زیست با رشد شهری را به نمایش بگذارند. با این حال این پروژه بسیار بیشتر از بازسازی یا تاب‌آوری ساحل و در مورد تعیین یک استاندارد جهانی برای چگونگی تعادل شهرها بین نیازهای کره زمین و نیازهای مردم است.

انتظار می‌رود که جنگل حرای دبی سالانه ۱.۲۳ میلیون تن کربن‌دی‌اکسید را جذب کند که معادل انتشار ۲۶۰ هزار خودرو در سال است. این ابتکار پیشگامانه هنوز در مراحل اولیه است، اما مبتکران آن قصد ایجاد یک بزرگراه دوچرخه‌سواری ۵۸ مایلی را نیز دارند که در یک لوله شیشه‌ای محصور شده است که در اطراف دبی قرار می‌گیرد و در صورت ساخته شدن، دارای یک کف جنبشی خواهد بود که هنگام پا گذاشتن روی آن انرژی تولید می‌کند و دبی را به متصل‌ترین شهر پیاده‌رو یا دوچرخه‌سوار تبدیل می‌کند.

برنامه‌های بلندپروازانه‌تر دبی برای آینده

دبی همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان رونمایی کرده است که ۲۶۰ میلیون مسافر را از طریق مرکزی ۲۸ میلیارد پوندی جابه‌جا می‌کند. به این ترتیب ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم این شهر آغاز شده است.

این شهر همچنین قرار است اولین استادیوم زیر آب را با سقف شیشه‌ای ۱۰۸ فوتی داشته باشد که به سمت اقیانوس قرار دارد. این پروژه پیشگامانه با قیمت چشمگیر دو میلیارد پوندی قرار است در قسمتی از شهر بین برج‌العرب و جزایر نخل جمیرا در دبی واقع شود و علاوه بر نگهداری از ماهی‌ها و حیوانات دریایی، دارای هفت زمین تنیس با صخره‌های مرجانی نفس‌گیر است.

پروژه‌های بزرگ دبی در حالی انجام می‌شوند که این شهر در حال آماده شدن برای ساخت بلندترین برج ساعت مسکونی جهان با ارتفاع خیره‌کننده ۴۵۰ متری (پنج برابر بلندتر از همتای بریتانیایی ۹۶ متری خود) خواهد بود. در همین حال دبی‌لند که دیزنی‌لند خاورمیانه نامیده می‌شود نیز پس از گذشت ۲۱ سال از چالش‌ها، هنوز در حال ساخت است. این پروژه ۱۰۷ متر مربعی با هزینه حدود ۵۰ میلیارد پوند، دو برابر اندازه استراحتگاه جهانی والت دیزنی خواهد بود و به ۶ منطقه مجزا تقسیم می‌شود.

کد خبر 750027

دیگر خبرها

  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • یافتن ۲ گردشگر مفقود شده در ارتفاعات سیبک
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه