Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسن مروتی در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری فرهنگی خاتم الانبیا که در محل دانشگاه آیت الله بروجردی انجام شد، بیان کرد: این مرکز به منظور حمایت از دانشجویانی که نیازمند توجه خاص هستند، راه اندازی شده تا مجبور به انصراف از ادامه تحصیل نشوند.

وی افزود: دانشگاه آیت الله بروجردی در منطقه ای محروم واقع شده که بیشتر دانشجویان آن از شهرستان های مختلف لرستان و یا شهرهای اطراف استان هستند که برخی از آنها برای تهیه بلیط رفت و آمد بین خانه و دانشگاه با مشکل روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروتی اضافه کرد: غذای دانشجویی به قیمت ۲ هزار تومان به دانشجو داده می شود ولی برخی از دانشجویان نیز توان پرداخت این هزینه را ندارند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی ادامه داد: برخی از دانشجویان توان خرید یک گوشی تلفن همراه برای حضور در فضای مجازی را ندارند و تصمیم به ترک تحصیل می گیرند.

وی افزود: کارکنان و یا اساتیدی که در جریان اینگونه مشکلات دانشجویان قرار می گیرند کمک می کنند ولی هدف ما حفظ عزت نفس دانشجوی نیازمند است که به این منظور با همکاری نیکوکاران و کمیته امداد مرکز نیکوکاری دانشگاهی راه اندازی شد.

مروتی افزود: این مرکز نیکوکاری ، اولین مرکز نیکوکاری خاص دانشجویان است که در صورت گسترش آن و استقبال نیکوکاران و خیرین می توان تمام دانشجویان را تحت پوشش آن قرار داد.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور شد: این دانشگاه در سال ۱۳۸۴ راه اندازی و  اکنون سه دانشکده دارد که حدود پنج هزار و ۲۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه در مورد دانشگاه‌ها نیازمند تغییر است، گفت: اکنون ظرفیت های تحصیلی تکمیل است و باید به سمت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رفت.

مروتی با تاکید بر اینکه آموزش عالی باید به سمت توانمندسازی پیش برود، گفت: تحصیل نباید باعث ناتوانی فرد شود.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره به اینکه اکنون آموزش به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است، گفت: ما هیچ کمبودی نداریم ولی مدیر توانمند کم داریم.

وی در راستای انجام تحقیقات کاربردی  بیان کرد: در حوزه علوم اجتماعی، گروه علوم اجتماعی دانشگاه تمام هزینه های تحقیقاتی را تقبل می کند تا متناسب با موضوعات استان و شهرستان تحقیقات صورت گیرد.

برچسب‌ها بروجرد دانشجو دانشگاه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد دانشجو دانشگاه بروجرد دانشجو دانشگاه لرستان دانشگاه آیت الله بروجردی مرکز نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته‌اند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

وی بیان کرد: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده در سال جاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود