Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بخش «شب استادان موسیقی ایرانی» سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر که از روز جمعه بیست و دوم بهمن ماه سال جاری ماه در سالن تازه تاسیس دهلوی بنیاد رودکی آغاز شده، اگرچه در برگیرنده جمعیت چندانی برای پذیرش مخاطب نیست، اما طی روزهای اخیر تبدیل به یکی از باکیفیت‌ترین و وزین‌ترین بخش‌های این دوره از جشنواره شده که کیفیت اجراهای آن تفاوت چندانی با دوره‌های گذشته ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سومین شب از برگزاری این بخش که به مرحوم فرامرز پایور اختصاص داشت، رامین صفایی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی کشورمان در عرصه سنتورنوازی به اجرای برنامه تک نوازی پرداخت. این اجرای محدود به بداهه‌نوازی‌هایی اختصاص داشت که این هنرمند برای مخاطبان کم تعداد سالن دهلوی در نظر گرفته بود. سالنی که طی روزهای گذشته نیز پذیرای اجراهای با کیفیتی بود که فضای این سالن را در زمان برگزاری جشنواره تبدیل به بهشت موسیقی ایرانی ساخته که از درون آن می‌توان نغمات دل انگیزی و ارزشمندی را شنید.

رامین صفایی از جمله هنرمندان برجسته اما کمتر شناخته شده در رسانه‌هاست که فراگیری سنتور را نزد ناصر صفایی آغاز کرده و در سال‌های هفتاد تا هفتاد و هفت نزد زنده یاد فرامرز پایور شاگردی کرده است. این هنرمند همچنین نزد بزرگانی چون زنده یاد پرویز مشکاتیان، پشنگ کامکار و مجید کیانی بهره برده است. وی همچنین در اوائل دهه هشتاد گروه موسیقی «چنگ» را سرپرستی کرده و به اتفاق اعضای آن در شهرهای مختلف ایران به اجرای برنامه پرداخته است. از دیگر فعالیت‌های رامین صفایی می‌توان به همکاری او با محمدرضا شجریان و مجید درخشانی اشاره کرد. او به اتفاق اعضای گروه «شهناز» در کشورهای مختلف به اجرای کنسرت پرداخته و آلبوم‌هایی را طی همکاری با دیگر هنرمندان در کارنامه دارد.

شایان ذکر است طی روزهای پایانی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، ویژه برنامه‌های «شب علی‌اصغر بهاری» با هنرمندی حسام اینانلو در روز دوشنبه بیست و پنجم بهمن ماه و «شب غلام حسین بیگجه خانی» با هنرمندی قاسم رحیم زاده و کامبیز گنجه‌ای در سالن دهلوی برگزار می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

کد خبر 5424956 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره موسیقی فجر تالار دهلوی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر چهلمین جشنواره تئاتر فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره موسیقی فجر کنسرت موسیقی تئاتر ایران ویروس کرونا فیلم سینمایی موسیقی ایرانی حسین مسافر آستانه شبکه پنج سیما هنرمندان تئاتر تالار وحدت خانه هنرمندان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوم «عشق ناباور» آماده شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هانا استیفایی مدیر هنری این پروژه گفت: آلبوم «عشق ناباور» شامل ۱۰ قطعه و بر اساس موسیقی ایرانی شکل گرفته است و خواننده این اثر از مکتب‌خانه میزرا عبدالله برگرفته از رهنمود‌های محمدرضا لطفی موسیقی را آموخته است.

وی با بیان اینکه از ترانه‌های امروز برای این اثر بهره گرفته شده، ادامه داد: مراحل ضبط با اشعاری از امیر ارجینی و احسان افساری در استودیو هنر پایان یافته است.

استیفایی توضیح داد: در آهنگسازی این آلبوم از موسیقی ایرانی و ارکستر ساز‌های ایرانی و کلاسیک استفاده شده است.

پیمان خازنی آهنگسازی این اثر را برعهده داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟