Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ساختمان معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه با مدیران و کارکنان این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضور آقای معاف در معاونت قرآن و عترت امیدوارکننده است

اسماعیلی حضور علیرضا معاف به عنوان معاون قرآن و عترت را امیدوارکننده دانست و گفت: آقای معاف همیشه ایده‌های نو و خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشتند و امیدوارم بتوانیم با حضور ایشان در معاونت قرآن و عترت کارهای مهمی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با همه مدیران مجموعه معاونت قرآن و عترت آشنا هستم، گفت: امروز با حضور در معاونت نکات بسیار خوبی را از همکارانم در معاونت دریافت کردم و امیدوارم بتوانیم اتفاقات خوبی را در کنار شما رقم بزنیم.

معاون قرآن و عترت هر چند ماه گزارشی از اقدامات ارائه کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حکم معاون قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: در حکم آقای معاف یک سری نکات مطرح شد تا نقشه راه معلوم باشد و از ایشان خواستم هر چند ماه یکبار گزارشی بدهند که چه اتفاقاتی افتاده و به کجا رسیده‌ایم.

معاونت قرآن و عترت باید حفظ شود و عنوان آن را هم تغییر نمی‌دهیم

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار و بودجه معاونت قرآن و عترت، گفت: این موضوع که دوستان امروز مطرح کردند و من هم با آن کاملاً موافق هستم این است که این معاونت باید حفظ شود و حتی به عنوان آن هم لطمه نبیند، به آقای معاف هم گفته‌ام که برنامه‌هایشان را بیاورند و انشاالله پی‌گیر هستیم تا همه برنامه‌های توسعه‌ای محقق شود.

عترت از قرآن جداشنی نیست و عامل تقریب در بین مسلمانان است

اسماعیلی موضوع عترت را موضوعی جدا نشدنی از معاونت قرآنی دانست و گفت: عترت خودش مبنای تقریب در جهان اسلام است و همه مسلمانان نسبت به اهل بیت (ع) محبت دارند و جدا شدن موضوعات از معاونت قرآن و عترت کار درستی نیست،  جمهوری اسلامی قرآن و اهل بیت (ع) محور وحدت و تقریب هستند و افتخار می‌کنیم که نظام ما بر این مبنا است.

شورای توسعه نهاد مهمی است و حتما در همه جلسات آن شرکت می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: شورای توسعه نهادی است که برای ما مهم است و من با اینکه کرونا داشتم اما به صورت مجازی در جلسه شورا حضور پیدا کردم و حتماً در همه جلسات این شورا شرکت می‌کنم حتی اگر کسی هم نیاید ما باید با تقویت شورا بتوانیم تعاملات خوبی با نهاد‌هایی چون صدا و سیما، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادها داشته باشیم تا از این رهگذر بتوانیم در کنار هم مروج قرآن باشیم، زیرا ما قصد نداریم در وزارت ارشاد کار جزیره‌ای کنیم.

معاف: پسوند اسلامی وزارت ارشاد نمایش نیست و باید آن را محقق کنیم

در ادامه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر ارشاد با بیان اینکه پسوند اسلامی وزارت ارشاد نمایشی نیست، گفت: وزارت ارشاد تنها وزارتخانه‌ای است که در عنوانش پسوند اسلامی دارد و باید این پسوند به معنی واقعی محقق شود، زیرا یک پسوند عینی، واقعی و جدی است، همچنین موضوع قرآن و عترت در دولت آقای رئیسی یک امر محوری و کلیدی است. آقای وزیر در حکم من نکات جامع و رسایی ارائه کردند که این نکات نصب‌العین ما است و به آن عمل خواهد شد.

سه‌سرفصل مهم در دستور کار وزارت ارشاد

وی با اشاره به سه سرفصل در حکم معاونت جدید قرآن و عترت، گفت اولین موضوع تحقق دولت قرآنی است که رهبر معظم انقلاب هم درباره آن بسیار سخن گفته‌اند و در این راستا نیازمند اصلاح فرهنگی هستیم، دومین موضوع قرآنی شدن و قرآنی‌سازی وزارت ارشاد است و سومین موضوع هم قرآنی شدن و قرآن‌سازی جامعه است.

وی ادامه داد: برای تحقق دولت قرآنی مذاکراتی را با مسئولان دولت آغاز کرده‌ایم، در حوزه اقتصاد اسلامی با معاون اقتصادی رییس جمهور و در حوزه گردشگری هم با وزارت گردشگری در حال مذاکرات هستیم.

اصلی‌ترین مخاطب جهاد تبیین وزارت ارشاد است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه اصلی‌ترین مخاطب جهاد تبیین وزارت ارشاد است، گفت: این جهاد همان جهاد فرهنگی و جهاد کبیر است که باید با رسانه قلم و ابزار هنر انجام شود و ما باید در این جهاد، جنگ روایت‌ها را به نفع جمهوری اسلامی رقم بزنیم. در این راستا معاونت مطبوعاتی باید مسئله سواد رسانه‌ای مبتنی بر نظریه تبیین و احراز خبر و دقت در سلامت و صحت خبر را در دستور کار قرار دهد. معاونت سینمایی هم باید در تولید آثار از مدل‌ها و روش‌های قرآنی شهر ببرد.

تعامل و همکاری با شورای توسعه را گسترش می‌دهیم

معاف، شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اتفاق خوبی دانست و گفت: با عزیزان شورای توسعه در ارتباط هستیم و تعامل و همکاری خوبی با آنها خواهیم داشت. همچنین در حوزه قرآن ۶ دستگاه و وزارتخانه هستند که فعالیت می‌کنند و ما برای همکاری بهتر با آنها شورای هماهنگی را بین این شکل ۶ دستگاه شکل داده‌ایم تا آرامش و رونق در جامعه قرآنی رقم بخورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن وزیر ارشاد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد علیرضا معاف فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت معاون قرآن و عترت شورای توسعه وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عبدالکریم عبودی  اهداف این دوره را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و قابل درک برای تمام اقشار و سنین عنوان کرد و از اعطای گواهینامه معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این دوره آموزش قرآن کاملا شنیداری بوده و مطالب کامل استاندارد و آکادمیک ارائه می‌شود.  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز زمان نام نویسی از متقاضیان گفت: داوطلبان می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جهت ثبت‌نام به سامانه حمد مراجعه کنند.  عبودی افزود: دوره آموزشی سوم خرداد ماه در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در کوی آزادگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران