Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرار گاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به روستاهای خراسان‌جنوبی آغاز شد.

این مراسم با عنوان عملیات اجرایی طرح بسیج آبرسانی به روستاهای استان(طرح سراسری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)) در روستای شیخ علی قاین اجرا که با اجرای کامل این طرح و با اعتباری بالغ بر ۲۵۶میلیارد تومان از محل تأمین اقدام طرح ملی محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شش مجتمع آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با ایجاد این مجتمع‌های آبرسانی، جمعیت ساکن در ۴۹ روستا از آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار می‌شوند.                                                       

مأمویت‌های سپاه‌ پاسداران

«سید ضیالدین حزنی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی در روستای شیخ علی قاین، به مأموریت‌های اصلی و اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و اظهارداشت: سپاه در کنار مأمویت اصلی و اساسی که دفاع از جمهوری اسلامی ایران و پایدار امنیت در کشور بوده به محرومیت‌زدایی هم پرداخته و می‌پردازد.

وی افزود: سپاه اگر در هر بحرانی که در کشور اتفاق افتاده جزء اولین‌ها نبوده بلکه دومین بوده و آخرین نهادی بوده که از نقطه بحران‌زده خارج شده است.

وی یکی از افتخارات سپاه پاسداران را همراه مردم بودن دانست و ادامه داد: با شکل‌گیری قرارگاه‌های چون پیشرفت و آبادانی و امام حسن مجتبی(ع) و... توانسته از رنج محرومیت‌های نقاط محروم در سراسر کشور بزداید.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون نیز با شکل‌گیری قرارگاه در حال ورود به حوزه آبرسانی روستاها، راه‌های روستایی، احداث مسکن روستاییان و... در مناطق محروم است.

به گفته سردار حزنی، سپاه تنها نهاد نظامی در کشور بوده که در دستی اسلحه و در دست دیگر بیل و کلنگ آن هم برای محرومیت‌زدایی در دست دارد.

                                                                  

آغاز نهضت آبرسانی به روستاها

«مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی هم در این مراسم به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت دفاع و وزارت نیرو مبنی برای آبرسانی به روستاها امضاء شده اشاره و خاطرنشان کرد: قرارگاهی هم که مسئولیت آبرسانی به روستاها را برعهده دارد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بوده و منابع مورد نیاز طرح‌های آبرسانی نیز از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه و مجتمع‌های آبرسانی روستایی تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۹ روستای خراسان‌جنوبی آبرسانی می‌شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای آبرسانی به این روستاها را ۲۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عملیات آبرسانی به روستاهای مرزی خراسان‌جنوبی را نیروی زمینی سپاه با همراهی قرارگاه شهید ناصری برعهده دارد و در بقیه نقاط روستایی هم بسیج سازندگی با همراهی سپاه این کار را به سرانجام می‌رساند.

انتهای پیام/ ۶۹۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: آب رسانی به روستاها قرارگاه امام حسن مجتبی خراسان جنوبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آبرسانی به روستاها امام حسن مجتبی محرومیت زدایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفته در تقویت برنامه تقویت مدارس دولتی به سه گزینه مهم سازماندهی نیروی انسانی  توزیع مناسب تجهیزات  و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای دارند
وی درباره افزایش کیفیت آموزشی هم گفت این موضوع فرایندی است که به تدریج اتفاق می‌افتد
توزیع متوازن رشته‌ای دیگر دغدغه متولیان اموزش و پرورش استان است چرا که سهم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در گروه‌های آموزشی با ۳۶ درصد همچنان پایین است و برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی به تلاشی دوچندان آنهم با کمک اولیا نیاز است
دفتر خیرین مدرسه یار هم در اداره کل اموزش و پرورش استان هم پذیرای مشارکت نیکوکاران برای کمک به کودکان نیازمند در راه تحصیل است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی