Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:49:30 GMT

اختلاف فاحش قیمت تلویزیون در داخل و خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۹۷۴

اختلاف فاحش قیمت تلویزیون در داخل و خارج از کشور

در ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ اخیر ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی ﺑﻪ ﻧﺎﮐﺎرآﻣﺪی دو ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮدروﺳﺎزی و ﻟﻮازم ﺧﺎﻧﮕﯽ اﺷﺎره شده اﺳﺖ. در زﻣﯿﻨﻪ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺧﻮدروﻫﺎی ﭼﯿﻨﯽ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺷﺪه در اﯾﺮان و ﮐﺸﻮر ﭼﯿﻦ ﻣﻘﺎﻻت زﯾﺎدی ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮔﺮدﯾﺪه ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ از اﻃﻼﻋﺎت آن درﺳﺖ و ﺑﺮﺧﯽ ﻧﯿﺰ ﮐﺎﻣﻼ ﻏﻠﻂ ﺑﻮده اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺎ ﺑﻨﺎ دارﯾﻢ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن در داﺧﻞ و ﺧﺎرج ﮐﺸﻮر ﺑﭙﺮدازﯾﻢ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽ شود، ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن70اﯾﻨﭻ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ در اﻣﺎرات ﻣﺘﺤﺪه ﻋﺮﺑﯽ ﻣﻌﺎدل 985 دﻻر و ﻗﯿﻤﺖ آن در اﯾﺮان ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ 50 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮﻣﺎن و ﺑﯿﺶ از 1920 دﻻر ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻋﻤﺪه ﻗﻄﻌﺎت و ﺑﺮدﻫﺎی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت آﻣﺎده وارد ﮐﺸﻮر ﺷﺪه و ﻓﻘﻂ ﻣﻮﻧﺘﺎژ آن در داﺧﻞ ﮐﺸﻮر ﺻﻮرت ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮد. ﻻزم ﺑﻪ ذﮐﺮ اﺳﺖ ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻌﺮﻓﻪ و ﺣﻖ ﮔﻤﺮك ﺑﺮای ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن 8% ﺑﺎ دﻻر 4200 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ دﻻر 26000 ﺗﻮﻣﺎن ﮐﻤﺘﺮ از 1.5 درﺻﺪ ﻣﯽ ﮔﺮدد. ﯾﻌﻨﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﺗﻤﺎم ﺷﺪه در اﯾﺮان ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ اﺧﺘﻼف معناداری ﺑﺎ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺧﺎرﺟﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺣﻤﻞ را ﻧﯿﺰ در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻘﺎیسه را ﺑﺎ ﮐﺸﻮر اﻣﺎرات ﻣﺘﺤﺪه ﻋﺮﺑﯽ اﻧﺠﺎم داده اﯾﻢ، ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺣﻤﻞ از ﭼﯿﻦ و ﮐﺮه ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺑﻪ اﻣﺎرات دﯾﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ و ﻋﻼوه ﺑﺮ آن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ 30 تا 40 دﻻر ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺣﻤﻞ از اﻣﺎرات ﺑﻪ اﯾﺮان در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ. ﯾﻌﻨﯽ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن 985 دﻻری ﻧﻤﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﺑﯿﺶ از 1050 دﻻر در اﯾﺮان داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، در ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﺑﯿﺶ از 1920 دﻻر در ﮐﺸﻮر ﻓﺮوﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
ﻫﻢ اﮐﻨﻮن ﺟﺎی اﯾﻦ ﺳﻮال وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﭼﺮا ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ ﺗﺎﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی، واﮐﻨﺸﯽ از سمت دﺳﺖ اﻧﺪرﮐﺎران و ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن ﻣﺠﻠﺲ اراﺋﻪ ﻧﻤﯽ ﺷﻮد. در ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﺑﺮﺧﯽ از ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎن ﻣﺠﻠﺲ ﺣﺘﯽ ﺑﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻏﻠﻂ و ﯾﺎ ﺑﺪون اﻃﻼع، در ﻣﻮرد ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮدرو ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. در ﺣالی که ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ﺻﻨﻌﺖ ﻟﻮازم ﺧﺎﻧﮕﯽ و اﻧﺤﺼﺎر اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ، ﺟﺰو وﻇﺎﯾﻒ آنها ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ اﯾﻨﮑﻪ ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮل ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮی ﻣﺸﮑﻼت را ﻣﺘﺬﮐﺮ ﺷﺪه و ﭘﯿﮕﯿﺮ ﺣﻞ آن ﻫﺴﺘﻨﺪ.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر صنعت خودرو رهبری صنعت لوازم خانگی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین چهلمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور