Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - به همت بسیج اصناف سپاه فجر فارس ۱۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در آستانه میلاد امیرالمومنین (ع) آزاد شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  بعدازظهر امروز آیین آزادسازی 10 زندانی جرائم غیرعمد به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان و بسیج حقوقدانان، با حضور خانواده‌های زندانیان و خیرین، مدیر کل زندان‌های فارس، اتاق اصناف و مسئولین سازمان‌های بسیج اصناف حقوقدانان سپاه فجر در آستانه میلاد مولود کعبه در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در این برنامه ضمن تبریکپ میلاد مسعود امیرالمومنین (ع) با اشاره به آزادی این 10 نفر اظهار داشت: میزان بدهی این 10 نفر 235 میلیون تومان بوده است که 150 میلیون تومان  طلبکاران گذشت کردند، 50 میلیون تومان ستاد دیه و صد میلیون تومان هم توسط خیرین تامین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 829 زندانی محکوم مالی غیرعمد در استان فارس وجود دارد که چشم‌انتظار آزادی از زندان هستند، گفت:
یکی از مسائلی که در افزایش امنیت اجتماعی تاثیرگذار است، این است که آسیب‌های اجتماعی کمتر شود و آزادسازی زندانیان مالی از جمله راهکارها در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان نیز با تاکید بر پیشگیری از به زندان افتادن افراد، تصریح کرد: باید بازاریان بیشتر از این مراقب هم باشند و فرهنگ همکاری و همیاری آنچنان توسعه یابد که اجازه ندهیم کسی به دلیل بدهی‌های مالی غیرعمد پایش به زندان باز شود.

اختصاص 3هزار میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان با جرایم غیرعمدپویش "فجر رهایی" ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد آغاز شدنمایش "قند خون" ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یزدی اجرا می‌شود

مهدی دوکوهکی مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس نیز در این برنامه با بیان اینکه اصناف و بازاریان با قدرت تمام همراه نظام و انقلاب بوده و هستند، اظهار داشت: با وجود شرایط حاکم بر جامعه و مشکلات مالی و اقتصادی، اصناف و بازاریان از کار خیر دست نکشیدند.

وی با تأکید بر اینکه زندانیان غیر عمد مخل امنیت نیستند ادامه داد: تا امروز از یک سال گذشته 449 میلیون تومان توسط بسیجیان اصناف برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شده و 350 فقره کارت هدیه همراه با تهیه 120 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام/424/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصناف و بازاریان آزادی زندانیان میلیون تومان بسیج اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد