Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در صورت تایید این کشف، این اولین بار خواهد بود یک سیاره حامی حیات به دور یک ستاره در حال مرگ می چرخد. 

محققان «دانشگاه کالج لندن» هنگام مشاهده یک کوتوله سفید، به این کشف احتمالی غیرمنتظره دست یافتند. این کوتوله سفید در فاصله ۱۱۷ سال نوری از زمین واقع شده است. کوتوله های سفید بقایای درخشان ستاره‌ای هستند که سوخت هیدروژن آن تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاره خاص که با نام WD۱۰۵۴-۲۲۶ شناخته می شود، دارای حلقه ای از زباله های سیاره ای در منطقه قابل سکونت مداری خود است. در منطقه قابل سکونت دمای هوا به اندازه ای است که از لحاظ تئوری بر سطح سیاره ای که در این منطقه قرار دارد، می تواند آب مایع وجود داشته باشد.

در صورت اثبات اینکه، شیء کشف شده یک سیاره حامی حیات است، اولین بار خواهد بود که یک سیاره حامی حیات در حال گردش به دور یک ستاره در حال مرگ کشف می شود.

محققان در این پژوهش با استفاده از داده‌های تلسکوپ‌های فضایی و زمینی، نور کوتوله سفید WD۱۰۵۴-۲۲۶ را در کهکشان راه شیری اندازه گرفتند و یافته های خود را در ماهنامه «انجمن سلطنتی نجوم» منتشر کردند. آنها متوجه فرو رفتگی های واضحی در این نور شدند که مطابق با ۶۵ ابر زباله با فاصله یکنواخت بود که هر ۲۵ ساعت یک بار به دور ستاره WD۱۰۵۴-۲۲۶ می چرخیدند.

جی فریحی، استاد فیزیک و نجوم UCL و نویسنده اصلی این مطالعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختارهایی که مشاهده کردیم به اندازه کره ماه بودند و به جای اینکه جامد و کروی باشند، نامنظم و غبارآلود (برای مثال دنباله‌دار مانند) هستند.

وی افزود: این ساختارها در حال حاضر به صورت اسراری هستند که توضیح آنها برای ما میسر نیست، اما یک احتمال غیرمنتظره از وجود سیاره ای در آن حوالی را مطرح می کند.

این محقق ادامه داد: یک احتمال هیجان انگیز این است که این اجرام در چنین الگوی مداری با فاصله یکسان به دلیل تأثیر گرانشی سیاره ای نگهداری می شوند که در حوالی آنها وجود دارد. بدون این تأثیر، اصطکاک و برخورد باعث پراکندگی سازه ها می شود و نظم دقیق مشاهده شده از دست می رود.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد زمین سیاره نجوم کوتوله سفید سوخت هیدروژن سیاره حامی حیات تلسکوپ‌های فضایی اخبار مرتبط ساعتی ۳ انفجار مهیب از یک شی مرموز در نزدیکی زمین زمین یخ می زند؟ + عکس دانشمندان جو مریخ را مدل‌سازی کردند +عکس عیار مواد معدنی در کره ماه نسبت به زمین بیشتر است/ تلاش توافق‌نامه آرتمیس برای تاسیس… گذر عطارد از نگاه ناسا +عکس علت نبود آب در مریخ مشخص شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها وعده افزایش حقوق سربازان پوچ شد؟ استقبال وزیر خارجه ایران از همتای ایرلندی خود با خرید سیب از کشاورزان ایرانی حمایت کنیم سود ۱۱۳ میلیونی در جیب خریداران خودروی تارا!+ جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) کشاورزی قراردادی اجرا می شود اوضاع اوکراین را زیر نظر داریم احتمال تغییر حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ آمار تزریق دوز سوم واکسن به چند نفر رسید؟ گندم در بازار جهانی گران تر شد احتمال حیات در سیاره ای که به دور یک ستاره در حال مرگ می چرخد همکاری بنیادین با صنعت خودروسازی چین، فرصت مناسب در قرارداد همکاری ۲۵ ساله عوامل مهم در انتخاب محل استخراج بیت کوین در مقیاس صنعتی آشنایی با خواص درمانی و معجزه آسای هل خودرویی برای ثروتمندان + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) جزییات رانت ۱۵ هزار میلیارد تومانی آشنایی با خوردنی های طبع سرد و بیماری های آن! متاهل ها بالای ۲ میلیون عیدی می گیرند هرگونه فروش نفت خارج از جدول بودجه جرم است ارزش سهام عدالت من (٢۵ بهمن ماه) پخش مستقیم افتتاح پروژه توسعه فیبر نوری از لنز ایرانسل قیمت تیبا از ۲۰۰ میلیون تومان گذشت + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) این ماسک از چروک شدن پوست جلوگیری می کند! آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۲۵) موج ششم کرونا شلغم را گران کرد افزایش قیمت دوج کوین به دنبال توییت ایلان ماسک دستور اژه ای برای اعطای مرخصی به محکومان و زندانیان قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۲۵ بهمن) تهیه آنتی بیوتیک خانگی با زردچوبه و عسل! پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۷ بهمن / بورس متعادل شد؟ پرطرفدارترین یخچال های بازار (جدول) قیمت روز خودروی چینی محبوب + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) علامت شایع کمبود ویتامین D اونس جهانی کوتاه آمد؛ قیمت طلا و سکه کاهش یافت اینترنت و مکالمه رایگان، هدیه همراه اول به مناسبت روز پدر سود سهام عدالت چقدر بیشتر شد؟ تلاش میکنیم اعتماد به بورس بازگردد قیمت پراید یک قدمی ۱۹۰ میلیون تومان + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) سفر رییسی به دوحه مجیدی بی اخلاق و مدیون الطاف دیگران است! چند درصد از مردم ماسک می زنند؟ پاسخ تارتار به مجیدی: برخی تنها حرف زدن مورینیو را یاد گرفته اند! دزدی در یک چشم برهم زدن ایران یا عربستان، انتخاب چین کدام است؟ افزایش کم خونی در جمعیت بزرگسال کشور قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۱/۲۵) شیوع سویه بعدی کرونا در کدام کشور است؟ آغاز دوباره بارش برف در برخی استان های ایران روش تهیه نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی! محدویت تردد بین استانی وجود ندارد وزیر خارجه ایرلند با امیرعبداللهیان دیدار کرد + فیلم بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زمین سیاره نجوم کوتوله سفید سوخت هیدروژن تلسکوپ های فضایی جدول قیمت کامل ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ کوتوله سفید سیاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۵ هزار

کد خبر 848343 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • با تنها ۷ بازی؛ صعود لیونل مسی به صدر جدول برترین گلزنان MLS
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول