Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایندیپندنت، این گزارش که از حالت محرمانه خارج شده و روز شنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، تاکید کرد، تصمیمات یا در برخی موارد عدم تصمیم‌گیری دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به مشکلاتی که نیروهای آمریکایی برای تضمین امنیت فرودگاه حامد کرزای کابل در زمان تصرف این شهر به دست طالبان در اوت سال گذشته مواجه بودند، دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش پنتاگون، وزارت امور خارجه و تعدادی از مقاماتش را برای برخی مسائل و تاخیرها در روند خروج و تخلیه مقصر دانست.

در این گزارش آمده است: تاخیر در خروج کارمندان سفارت، اطلاعیه مربوط به عملیات تخلیه غیر جنگی و عدم توافق بر سر نشانه‌ها و روش‌های هشدار، این عملیات تخلیه را بیش از پیش به خطر انداخت.

در بخش دیگری از این گزارش، همین وزارتخانه برای اسقرار تیم جدیدی از کارکنان سفارت در میانه روند تخلیه مقصر شده است؛ اقدامی که به گفته وزارت دفاع آمریکا باعث سردرگمی‌هایی شد چرا که این تیم جدید کنسولگری عملیات‌هایی را انجام داد که باعث شد صدها شهروند آمریکایی و افغان از طریق یک فرایند درخواست ناآشنا از افغانستان خارج شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: کارکنان کنسولی نیروی کافی برای نظارت بر تمامی روندها در گیت‌ها نداشتند که غالبا باعث شد پرسنل وزارت دفاع آمریکا در گیت‌های فرودگاه تماس‌هایی برای بررسی مدارک بگیرند. تعداد بالایی از این تماس‌ها توسط سربازان آمریکایی گرفته شد؛ سربازانی که تجربه کمی در روندهای وزارت امور خارجه داشتند.

در این گزارش تاکید شد: سردرگمی پیرامون تصمیمات بوروکراتیک بر توانایی‌های نیروهای آمریکایی که تلاش می‌کردند یک روند تخلیه منظم را در آخرین روزهای اشغال انجام دهند، تاثیر گذاشت؛ اقدامی که با تصاویری آویزان شدن غیرنظامیان افغان از هواپیماهای آمریکایی خدشه دار شد.

نتایج نامطلوب این تخلیه بی‌نظم در بحبوحه انتقادات از دولت آمریکا بر سر حمله‌ای به وجود آمد که قرار بود نیروهای وابسته به داعش را که در جریان روی کار آمدن طالبان به سمت کابل روانه شده بودند، خارج کند اما در عوض منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی افغان از جمله کودکان شد.

311311

کد خبر 1603013

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پنتاگون ایالات متحده آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا