Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خون استان اصفهان سه روز است که در شرایط مطلوب، ذخیره خون استان باید بالای هفت روز باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ لطفعلی جعفری اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان سه روز است که در شرایط مطلوب، ذخیره خون استان باید بالای هفت روز باشد تا ما نیز بتوانیم استاندارد های تأمین خون مراکز درمانی را تأمین کنیم ولی اکنون در شرایط شکننده ای به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می بریم از اهدا کنندگان دعوت می کنیم برای اهدا خون به مراکز مراجعه کنند و بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را همانگونه که در طول سال یاری می کردند، در این ماه پایانی سال نیز یاری کنند تا ما بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی باشیم.

جعفری بیان کرد: از بانوان اصفهانی درخواست داریم در پویش های مختلفی که در مناسبت های مختلف برای بانوان گذاشته می شود شرکت کنند و همانگونه که در اجتماعات و مراسم گوناگون پیش قدم و فعال هستند، در امر اهدای خون نیز خوش بدرخشند و قدم بردارند.

وی افزود: طبق آمار 97 درصد از اهداکنندگان خون آقایان و تنها سه درصد از اهداکنندگان بانوان هستند، به همین جهت از بانوان تقاضا داریم در امر اهدای خون کوشا باشند، مرتب خون اهدا کنند و در امر بهداشت نگرانی نداشته باشند چرا که در این مراکز پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود، محیط استریلیزه است، پرسنل رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای مراجعین در نظرمی گیرند و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بین مراجعین رعایت می شود.

جعفری گفت: همچنین مراجعه کنندگان قبل از اهدای خون مشاوره و معاینه خواهند شد، اگر در این مرحله مشکلی وجود داشته باشد از آن ها خون گرفته نمی شود، بلکه تست هموگلوبین گرفته می شود و پس از انجام آن تست اگر مشکلی نبود، خون گیری انجام می شود.

لطفعلی جعفری در رابطه با پویش هایی که اخیرا توسط مرکز انتقال خون گذاشته شد، اذعان کرد: در این پویش ها استقبال خوبی بعمل آمد، در پویش شهید سلیمانی، پویش بانوان و پویشی که در دهه فجر گذاشته شد ارگان ها، دستگاه های اداری، اجرایی و مردم استقبال خوبی نشان دادند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: آقایان در طول سال ۴ مرتبه یعنی سه ماه یکبار و بانوان در طول سال سه مرتبه یعنی چهار ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند همچنین سن اهدای خون ١٨ سال تمام است و تا ۶۵ سال می توانند خون خود را اهدا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فردا سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز مرد هستیم، ضمن عرض تبریک، مرکز جامع اهداکنندگان خواجو در شیفت صبح از ساعت 8 الی 13 آماده خونگیری از مراجعه کنندگان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خون استان اصفهان ذخیره خون استان انتقال خون اهدای خون اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به حذف  حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳  گفت: در مقطع  دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد.

محمد فرامرزی با اشاره به شعار‌های جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد:  هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند که پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده  که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف است در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

او  افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده و در مقطع دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در مقطع  کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پایان لیگ برتر کانوپولو بانوان با قهرمانی تیم اصفهان خروشان
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان