Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، فروغ فرخزاد شاعر و مستندساز، ۲۴ بهمن سال ۱۳۴۵ در سن ۳۲ سالگی بر اثر واژگونی خودرو درگذشت. فرخزاد با انتشار ۵ دفتر شعر، توانست در عمر کوتاه خود، تاثیری عمیق بر شعر فارسی بگذارد و نام خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاعران معاصر تثبیت کند. 

شعر فرخزاد، شفاف، بی‌پرده، پراحساس و به دور از هرگونه سانسور شخصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اندیشه‌ای فراتر از زمانه خود داشت و دغدغه‌هایی زنانه را در آثارش مطرح کرده است. او در سال‌های آخر عمر، به سینما و ساخت فیلم روی آورد و با بزرگان سینما و ادبیات زمانه خود همکاری کرد. از جمله فعالیت‌های سینمایی او می‌توان به همکاری با ابراهیم گلستان در خشت و آینه و همین‌طور به ساخت مستند خانه سیاه است، درباره بیماران مبتلا به جذام آسایشگاه بابا باغی تبریز اشاره کرد. 

فرخزاد در گورستان ظهیرالدوله با حضور چهره‌های ادبیات معاصر چون احمد شاملو، جلال آل‌احمد، مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج، غلامحسین ساعدی، سیاوش کسرایی و صادق چوبک به خاک سپرده شد. یحیی دهقانپور، عکاس و استاد عکاسی، در روز تشییع جنازه فروغ، از این مراسم عکاسی کرد. مجموعه عکس او، «آن روز فروغ را در باغچه کاشتند» نام دارد که برگرفته از شعر مشهور فروغ با عنوان «تولدی دیگر» است: «...دست‌هایم را در باغچه می‌کارم/ سبز خواهم شد می‌دانم می‌دانم می‌دانم/ و پرستوها در گودی انگشتان جوهریم/ تخم خواهند گذاشت...».

کد خبر 657276 برچسب‌ها مرگ شعر و شاعر ادبیات چهره‌های مشهور ابراهيم گلستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ شعر و شاعر ادبیات چهره های مشهور ابراهيم گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه