Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:41:46 GMT

برترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۲۷۸۶

برترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد معرفی شدند

به گزارش ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با پایان یافتن رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ و رقابت نزدیک و فشرده بچه‌های مسجد در رواق‌های ۱۲ گانه متشکل از رواق‌های نور، کتاب، دانش، همدلی، فیلم، نمایش، سرود، ترنج، رسانه، قلم، فناوری و کارآفرینی، اسامی ۱۲۱ کانون فرهنگی هنری برگزیده در سراسر کشور اعلام شد که از میان این ۱۲۱ کانون، ۱۳ کانون به عنوان رتبه برتر، ۲۴ کانون به عنوان شایسته تقدیر ویژه و ۸۴ کانون به عنوان شایسته تقدیر در رواق‌های ۱۲ گانه فهما معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ کانون برتر در این رویداد شامل کانون امام رضا (ع) در رواق دانش، کانون شهید صالحی در رواق رسانه، کانون تبیان در رواق کارآفرینی و کانون امام الرضا (ع) در رواق فن‌آوری همگی از استان قم (شهرستان قم)، کانون آیت الله حائری میبدی از استان یزد (شهرستان میبد، در رواق نور، کانون غدیر از استان یزد (شهرستان یزد) در رواق سرود، کانون اسوه از استان تهران(شهرستان تهران) در رواق فیلم، کانون ثارالله از استان اردبیل (شهرستان اردبیل) در رواق قلم، کانون انصارالحسین(ع) از استان خراسان جنوبی (شهرستان بیرجند) در رواق کتاب، کانون مائده از استان خراسان جنوبی(شهرستان سرایان) در رواق همدلی و کانون های شاه خراسان از استان بوشهر (شهرستان دشستان) و کانون انصارالمهدی(عج) از استان چهار محال و بختیاری (شهرستان فارسان) به صورت مشترک در رواق نمایش می باشد.

در مرحله داوری رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ از مجموع کانون‌هایی که مشارکت داشتند سه هزار و ۲۸۰ کانون انتخاب شدند که این کانون‌ها به ستاد فهمای استان‌های سراسر کشور معرفی و استان‌ها بر اساس بررسی‌های میدانی و قابلیت‌های کانون‌ها، ۶۲۶ کانون را در ۱۲ رواق به ستاد مرکز فهما معرفی کردند و در ادامه ستاد مرکز نیز از این بین، تعداد ۱۲۱ کانون را به عنوان کانون‌های منتخب فهما معرفی کرد.

علاوه بر شاخص‌های فنی و تخصصی در روند داوری‌ها، پنج محور مهم شامل مسجدمحور بودن فعالیت‌ها، تشکیلات و کادرسازی، خودکفایی و کارآفرینی، جاذبه های هنری، پیوست رسانه؛ در بررسی فعالیت‌ها از سوی هیات داوران مورد توجه بوده و به عنوان شاخص‌های اصلی داوری در نظر گرفته شد که با توجه به این مساله در هر رواق ۱۰ کانون به عنوان برگزیده معرفی شد که شامل یک کانون برتر، دو کانون شایسته تقدیر ویژه و ۷ کانون شایسته تقدیر می شوند.

هیات داوران این دوره متشکل از سید مجید امامی، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، حسین دلاوری، حمید ترکاشوند، امیرحسین اسدی، محمدامین پهلوان شریف و کوروش زارعی بودند. 

اسامی کانون های شایسته تقدیر ویژه را اینجا و اسامی کانون های شایسته تقدیر را اینجا ببینید.

برچسب‌ها مسجد ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور کارآفرینی مسجد ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور کارآفرینی کانون به عنوان شایسته تقدیر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان