Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ‌علم و فناوری، صنعت و کشاورزی، گفت: حجم روابط و تبادلات تجاری دو کشور می‌تواند بسیار بیشتر از سطح کنونی باشد. تهران مصمم است روابط خود با کشورهای دوست و مستقل را هر چه بیشتر ارتقاء دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد ایرلند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان گفت: از استقلال ایرلند در مقابل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می‌کنیم.

 رئیسی اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطر نشان کرد: آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

«سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش ویژه‌ای قائل است، گفت: بر این باور هستیم که در روابط خود با ایران در مرحله استراتژیکی قرار داریم و خواستار توسعه و ارتقای سطح روابط همه جانبه بوده و در همین راستا مصمم به بازگشایی سفارتخانه خود در تهران هستیم.

وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه دلسردی و ناامیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای بخاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است، گفت: ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

پیش از این دیدار خانم «سونیا مک گینس» سفیر جدید آکرودیته جمهوری ایرلند استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

رسیدن به یک توافق خوب را در دسترس می‌دانیم | امروز توافق شود بهتر از فرداست

کد خبر 657342 برچسب‌ها ایران و ایرلند سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و ایرلند سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه