Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@06:22:32 GMT

جزییات واگذاری زمین رایگان به خانواده های عیالوار

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۰۶۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یکی از مؤلفه‌های اقتدار در نظام سیاسی، سرمایه انسانی و جمعیت است که به عنوان رکن مهم توسعه تحت عنوان سرمایه انسانی مشخص می‌شود. به عبارت دیگر جمعیت با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی نظیر حجم، ساخت، ترکیب و پراکندگی یکی از ارکان قدرت ملی است.

بر همین اساس همه کشورها به جهت تأثیر زیاد جمعیت بر اقتدار خود و حرکت شتابان به سوی توسعه همواره تلاش کرده‌اند تا سیاست‌های جمعیتی مشخصی را تدوین و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از اسناد بالادستی در کشور نیز با توجه به این مسئله راهبردی همواره توصیه ‌کرده‌اند که سیاست‌های کشور همراه با پیوست نگاه به پویایی جمعیت تدوین شده و در این جهت اجرا شوند.

در همین راستا، روز گذشته، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اهمیت مسئله افزایش جمعیت گفت:« خانواده‌هایی که فرزند چهارم به دنیا بیاورند، قطعه زمینی در شهرهایی که دولت زمین دارد، دریافت می‌کنند.»

این اظهارات وزیر راه و شهرسازی با واکنش‌ مثبتی از سوی مردم در فضای مجازی مواجه شد و همزمان سوالات بسیاری برای آحاد جامعه پیرامون این مسئله مطرح شد.

بر همین اساس بیان جزئیات تصمیم وزارت راه و شهرسازی می‌تواند به روشن شدن پاسخ سوالات مردم کمک شایانی کند.

* آیا اظهارات وزیر راه و شهرسازی در راستا اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است؟

بر همین مبنا به نظر می‌رسد، اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی پیرامون اعطای زمین به خانواده‌‌های دارای چهار فرزند در راستای تکلیفی است که مجلس شورای اسلامی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مهر ماه سال  1400 بر عهده دولت قرار داد.

ماحصل کنش 10 ساله سیاست‌گذاران حوزه جمعیت در مواجهه با هشدار کارشناسان این حوزه پیرامون تغییر ناگهانی ساختار سنی و حرکت جامعه به سوی پیری، تدوین طرحی موسوم به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم که بر اساس فوریت زمانی با رأی نمایندگان جهت استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های خاص برای تسریع در فرآیند قانون‌گذاری با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک واگذار شد.

در این شرایط سرانجام این طرح در جلسه 24 مهر ماه سال 1400 کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه‌ای توسط رئیس مجلس به تاریخ 24 آبان ماه سال جاری به رییس جمهور ابلاغ شد.

*جزییات اعطای زمین به خانواده‌های پر جمعیت

بر اساس مستندات ماده یک آئین‌نامه اجرایی ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است، نسبت به تامین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در صورت عدم استفاده از امکانات دولتی تامین مسکن (فرم ج سبز) اقدام کند.

بر این اساس، تامین مسکن خانوار با اعطای یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200 متر منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک به صور مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر محل سکونت فقط برای یک بار بر اساس قیمت کارشناسی روز زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی و با بازپرداخت 10 ساله بدون اعمال تخفیف و سود واگذار نماید.

همچنین بر اساس تبصره 1 ماده 1، واگذاری اراضی موضوع این ماده مشروط به ساخت واحد مسکونی است و در صورت عدم احداث مسکن، پس از 2 سال اراضی مورد واگذاری بر اساس ضوابط مورد عمل در وزارت راه و شهرسازی مسترد خواهد شد.

بر اساس ماده 2 آئین‌نامه مذکور، استفاده مجدد خانوارها ( فرم ج قرمز)، از امکانات دولتی مسکن پس از تولد فرزند سوم مشروط به شرایط زیر است:

1- حداقل 5 سال از زمان استفاده خانوار از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن برای بار اول گذشته باشد.

2- خانواده در زمان درخواست استفاده مجدد از امکانات دولتی تامین مسکن باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی فاقد واحد مسکونی شناخته شود.

3- خانوار باید سابقه سکونت در شهر محل تقاضا را بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

*یک تیر و دو نشان دولت با عرضه زمین به خانواده‌های دارای فرزند چهارم

 با توجه به شرایط عنوان شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نظر می‌رسد، جزئیات ارائه زمین به خانواده‌های دارای فرزند چهارم نیز در راستای آیین نامه قانون مذکور و با جزئیات مورد اشاره انجام شود.

با توجه به اهمیت مسکن در سبد هزینه خانواده‌ها به نظر می‌رسد، طرح مذکور در راستای کاهش هزینه خانواده‌های فاقد مسکن می‌تواند تاثیر مطلوبی بر معیشت مردم و به خصوص خانواده‌های پر جمعیت ایفا کند. از سوی دیگر عرضه زمین در شرایط کنونی بر ساماندهی بازار مسکن تاثیر مثبتی دارد و کاهش قیمت زمین نیز می‌تواند جزء دیگر دستاوردهای طرح مد نظر دولت باشد.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد رستم قاسمی قیمت مسکن مسکن وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی مسکن حمایتی نهضت ملی مسکن بازار معاملات مسکن اخبار مرتبط زمین مجانی شامل چه کسانی می شود؟ تمدید مهلت ثبت نام مجردها برای مسکن حمایتی تمدید مهلت ثبت نام برای مسکن حمایتی مهلت ثبت نام مسکن حمایتی تمدید می شود؟ دستور وزیر برای واحدهای مسکن مهر بلاتکلیف مسکن حمایتی از برنامه ریزی ها عقب افتاد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها علت تنگی نفس در هنگام خواب چیست؟ ارسال اطلاعات شخصیت های برجسته حجاج به سعودی ها جزییات واگذاری زمین رایگان به خانواده های عیالوار نتایج نهایی آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان امروز اعلام می شود مستاجران محمودیه تهران چقدر اجاره می دهند؟ افزایش عجیب قیمت بلیت هواپیما در آستانه روز پدر چند خانه مشمول مالیات شدند؟ از مذاکرات وین چه خبر؟ قیمت برنج درجه یک ایرانی چند؟ (جدول) آغاز ثبت نام برای فروش فوری ۲ محصول ایران خودرو + لینک ثبت نام و جدول ​دیدار دو جانبه باقری با انریکه مورا ترانزیت ۴ هزار گوسفند از بندر شادگان لکسوس بخریم یا آپارتمان؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) فشار دموکرات‌ها برای دستیابی به توافق در وین افتتاح حساب غیرحضوری شد؟ دانه ای که شفا بخش و لاغر کننده است! طالبان بخشی از آب هیرمند را منحرف کرد/ چرا بعد از ۲۰ روز آب به ایران نرسید؟ فروش اینترنتی بلیت اتوبوس متوقف شد؟ توقف مذاکرات در آخر هفته و برگشت به تهران شاسی بلند تیگوان چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) از پکن تا هتل کوبورگ / اقتصاد ایران با چه گزینه هایی روزگار خواهد گذراند؟ توضیح ژاوی در مورد حرکت جالب در دربی کاتالونیا رییس جمهور: در مذاکرات وین، تحریم ها باید به صورت واقعی برداشته شود توزیع هوشمند گوشت قرمز در ۲۲ مرکز استان آغاز شد کسر حداقل ۵۰۰ هزارتومان از حقوق کارمندان تصویب شد روایت رییس قوه قضاییه از ملاقات های مردمی + فیلم قیمت پرشیا صفر ۱۶۹ میلیون شد! + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) آمادگی مسکو جهت شلیک به ناوها و کشتی های متجاوز رزرو آنلاین هتل های دبی در فلای تودی مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول فرصتی برای یادگیری است اتصال دو میلیون و ۴۲۶ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به سامانه مودیان مالیاتی این نشانه ها در بدن علایم پیری است! آیا امکان هک کردن رمز پویا وجود دارد؟ + فیلم پرفروش ترین خودروی هیوندای چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) بورس امروز ۲۵ بهمن / آیا ثبات بر بازار حاکم شده است؟ فقط یک بانک سفته الکترونیک را اجرایی نکرده است چگونه از سنگ محصولی استراتژیک و پرسود تولید می شود؟ نوشیدن آب گرم بهتر است یا سرد؟ ارزان ترین کوییک صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضای نفت تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۳۱ میلیارد تومانی برای صندوق های طلایی کدام رستوران ها نباید مالیات بر ارزش افزوده بگیرند؟ قیمت هر شاخه گل رز برای ولنتاین و روز پدر راه حل جلوگیری از گیر کردن غذا در گلو چیست؟ هر گونه تجاوز نظامی روسیه علیه اوکراین با واکنشی سریع مواجه خواهد شد ارزان ترین خودروی آلمانی بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) تمهیدات لازم برای مواجهه با اومیکرون دیده شده بود کنفرانس فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان به تعویق افتاد غیبت روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ قیمت ساینا هم به پراید رسید + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن وزارت راه و شهرسازی رستم قاسمی مسکن حمایتی نهضت ملی مسکن بازار معاملات مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی امکانات دولتی زمین به خانواده جدول قیمت کامل ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ مسکن حمایتی تامین مسکن ثبت نام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد